Cilj projekta GreenPilot je demonstrirati dobrobiti metanola koji bi se mogao koristiti u komercijalne svrhe kao brodsko gorivo te u rekreacijskim brodicama. Znanstveni i tehnološki ciljevi projekta su dokazati kako to gorivo može parirati ostalima po iskoristivosti snage te pokazati njegov pozitivni utjecaj na okoliš. Projekt su osnovali državno tijelo Swedish Maritime Administration i organizacija Methanol Institute kao dio programa SUMMETH (Sustainable Marine Methanol), s planom testiranja tri pilot-broda s motorima snage 450 kW tokom sljedeće godine. Na skupu održanom sredinom lipnja predstavljen je pregled interesa globalnih proizvođača metanola za brodskim gorivom. Kompanija Stena Lines do sada je dobila šest međunarodnih nagrada za rad i pretvorbu trajekta Stena Germanica s tri od ukupno četiri Wartsilina motora pogonjena na metanol, a četvrti se planira modificirati u rujnu ove godine. S modifikacijama i korištenjem metanola kao glavnog goriva smanjit će se emisija sumpora za 99 %, dušikovih oksida za 60 %, čestica za 95 % i CO2 za 25 %.
Kompanije China State Shibuilding Corporation (CSSC) i Wärtsilä objavile su da je Wärtsilä prenijela svoj udio od 30 % u tvrtki Winterthur Gas & Diesel (WinGD) na CSSC, jedan od najvećih brodarskih konglomerata u Kini, nakon čega CSSC u potpunosti posjeduje WinGD. WinGD ima sjedište u Winterthuru u Švicarskoj i jedan je od najranijih predstavnika dizelske tehnologije, počevši razvoj velikih motora s unutarnjim izgaranjem 1898. pod imenom „Sulzer“. WinGD će kao nezavisna međunarodna tvrtka nastaviti razvijati svoj portfelj dvotaktnih brodskih motora malih brzina i surađivati s mrežom usluga korporacije Wärtsilä u svrhu usluga podrške kupcima nakon kupovine.
U prosincu prošle godine tvrtka MAN predstavila je posljednju generaciju rednih šesterocilindarskih motora za radne brodove. Prvi proizvedeni motor MAN D2676 LE443 sa snagom od 537 kW (730 KS) pri 2300 okretaja u minuti i kapacitetom cilindra od 12,4 l namijenjen je za upotrebu na novom brodu za ribolov lososa LT32 Gilnetter sagrađenom u brodogradilištu Mavrik Marine u državi Washington. Novi dizajn broda LT32 prilagođen je plovidbi plitkim vodama Bristolskog zaljeva na Aljasci, a u tome mu pravu prednost pruža težina motora D2676 sa suhom masom od 1200 kg, odnosno 105 kg manje od prethodnog tipa, MAN D2876, dok ostale ključne prednosti uključuju i nisku potrošnju goriva te tihi rad. Brod bi trebao na prvu plovidbu kasne jeseni ove godine.
Najveći motor na svijetu stvarno je jedna velika grdosija, visine oko 13,5 metara, duljine 26,6 m i težine 2300 tona.
Ima 14 cilindara a snaga po cilindru je 5.720 kW, što mu daje ukupnu snagu od 80.080 kW.
Napravljen je za prijevoz ultra velikih kontejnerskih brodova koji prevoze oko 16.000 kontejnera.
Motor ima snagu, ali i žeđ – ako bi radio jedan dan potrošio bi 250 tona goriva!
Najveći i najsnažniji motor u povijesti portfelja tvrtke MAN Diesel & Turbo pušten je u pogon. Dvotaktni motor MAN B&W 11G95ME-C9.5 od 75.570 kW (103 tisuće konjskih snaga) koji djeluje kao glavni pokretač na kontejnerskom brodu MSC Jade nosivosti 19437 TEU brodarske kompanije Mediterranean Shipping Company (MSC) proizvela je korejska tvrtka Doosan Engine. Brod također sadrži 4 pomoćna motora MAN L32/40 (2 x 8L32/40 + 2 x 9L32/40) od kojih svaki sadrži jedan turbopunjač MAN NR34/S.
Motor je prvi u seriji od šest motora koje je naručio MSC.