Dizelski motori

ADRIADIESEL d.d. proizvodi četverotaktne srednjehodne dizelske motore prema MAN Diesel SE licenciji i motor ADRIA 40 po vlastitoj dokumentaciji.

Rezervni dijelovi

Adriadiesel d.d. proizvodi rezervne i zamjenske dijelove za motore proizvedene po licenciji SULZER od 1955. godine i rezervne dijelove za motor L23/30H rađen po licenciji MAN Diesel  SE.

Usluge i remont

Adriadiesel pruža usluge održavanja i servisa diesel motora, kompresora, pumpi te ostale energetske opreme.

Adriadiesel d.d.

Servis i popravci Sulzer & MAN dizelskih motora diljem svijeta: 60 godina iskustva


Nudimo sljedeće proizvode:

  • Srednjehodne četverotaktne MAN Diesel & Turbo (500 kW - 3000 kW) motore (500 kW – 3000 kW)
  • Velike motore po vlastitoj dokumentaciji ADRIA 40 (6,3 MW) proizvedene na bazi motora SULZER Z40/48
  • CPP (kontejnerske centrale / generatore na dizelski pogon) (500 kW)

i usluge :

  • rezervne dijelove za dizelske motore Sulzer i MAN
    Adriadiesel ima status proizvođača originalne opreme (Original Equipment Manufacturer – OEM)
  • uklanjanje kvarova, održavanje, servis i popravak Sulzer, MAN i drugih dizelskih motora i drugih elektroenergetskih postrojenja
  • remonte dizelskih motora
  • usluge strojne i toplinske obrade
  • cijeli niz usluga popravaka brodova, na kopnu ili na plovnim dokovima, u suradnji sa Servisnim centrom Trogir brodogradilišta Brodotrogir.

Nekoliko riječi o nama:

Tvrtka „Tvornica diesel motora“ osnovana je 1949. godine kao dio velikog industrijskog kompleksa „Jugoturbina“.
Pod nazivom „Adriadiesel“ poslujemo od 1991. godine.

Tvornica Adriadiesel d.d. proizvodi motore pod licencijom „Sulzer“ (Švicarska) od 1955. godine, te pod licencom „MAN Diesel & Turbo“ (Njemačka) od 1998. godine.
Od osnutka tvrtke, tijekom 60 godina postojanja, proizvedeno je i isporučeno u više od 50 zemalja širom svijeta više od 1580 motora ukupne snage preko 2.000 MW.

 

Željeli bismo biti Vaš prvi izbor za pružanje navedenih usluga i proizvoda zbog naše kvalitete, iskustva i konkurentnosti cijena.

Molimo, pošaljite nam upit ili zahtjev za ponudu, a mi ćemo Vam poslati naše najbolje cijene.

Slobodno nas kontaktirajte za sve dodatne informacije.


S poštovanjem,


dr. sc. Nenad Končar,
ADRIADIESEL d.d.
predsjednik uprave
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.                                                                                                                                                                                                                               Kontaktirajte nas

Pročitano 138365 puta Posljednja izmjena: Utorak, 16 Kolovoz 2016 07:11
Više u ovoj kategoriji: Foto galerija »
  • MAN Diesel i Turbo u Njemačkoj je zaposlio eksperta za urednika digitalizacije

    Novi zaposlenik Audi Lucas ima posao održavati i mijenjati "analogne" uređaje sa digitalnima za MAN Diesel-ove turbine.

    Lucas je došao iz globalno konzultanske firme "Wipro Technologies" gdje je bio direktor. Lucas je rekao: "Digitizacija nije ključna samo u tehnologiji nego i u razvitku trgovine i još mnogo. Zato je istraživanje novih puteva uspjeha najbolji i najbrži način."

    Glavni urednik MAN Diesel-a Uwe Lauber je izjavio: "Kao kreativan posao, digitizacija čini mnogo više od naše trenutne tehnologije." te je zaključio da MAN Diesel i Turbo u Njemačkoj će imati lakši razvitak trenutnih projekata dizelskih motora.

    Napisano: Utorak, 06 Prosinac 2016 14:45 u Blog
  • ADRIA 40 u radu
    Napisano: Ponedjeljak, 05 Prosinac 2016 15:20 u Blog
  • Dizelski motori BMW-u progurali prodaju za 20%

    BMW je ostvario snažni povratak sa 20% većom prodajom unutar prvih 9 mjeseci ove godine. 2-litreni dizelski motor omogućio je bržu popularnost na tržištu.

    Dizelski motori su se pokazali vrlo kvalitetnima, te je rečeno da će motori biti dostupni u više od 8 različitih modela. Razvitak sa samo tri modela petrol varijanti.

    Frank Schloeder, predsjednik BMW grupe India je rekao da je tu bio veliki razlog zašto je posao naglo usporio, te je kompanija morala donijeti važne odluke da se vrate na pravi put i obnove kvalitetu i prodaju koju su imali prije.

    Napisano: Ponedjeljak, 05 Prosinac 2016 15:02 u Blog
  • MAN motori za komercijalu

    MAN nudi veliki izbor jakih dizelskih motora od 12 cilindra za komercijalnu svrhu.

    Neograničen broj sati te rade na 100%, motori za manje brodove pa do većih radnih brodova, radit će često na manjim eskortnim brodovima i na većim teretnim za svijetsku dostavu. MAN Truck i Bus daje od 190 kW do oko 735 kW.

    MAN motori nude efektivnosti 6-, 8- i 12 cilindarne motore od 537 kW do 1,324 kW snage za brodove posebne za eskort, hitnu i policiju.

    Vrlo dobar i pamtljivi dodatak MAN-ovih motora je da su motori vrlo snažni i postižu veliku snagu i brzinu sa potrošnjom ekstremno malo goriva.

    Napisano: Petak, 02 Prosinac 2016 15:29 u Blog
  • ADRIA 40
    Napisano: Petak, 02 Prosinac 2016 07:56 u Blog
  • Leclanché i Narada Power potpisali strateški ugovor

    Tvrtka Leclanche, koja se bavi verrtikalno integriranim rješenjima za spremanje energije te svjetski poznati proizvođač baterija Narada Power su postigli dogovor o strateškom partnerstvu u razvoju i proizvodnji litij-ionskih baterija za kinesko i globalno tržište.

    Narada Power će u sklopu suradnje proizvoditi G-NMC i LTO baterije, kako bi pomogli proizvodnju u Leclanchéovom Willstättu i Yverdon-les-Bainsu; a u 2017. godini planirano je i otvaranje dodatnog pogona snage 2.5GWh u gradu Hangzhou u Kini.

    U sklopu partnerstva, tvrtka Leclanché će Naradi ustupiti tehnologiju potrebnu za postizanje jeftine proizvodnje baterijskih spremišta u LTO i G-NMC tehnologiji.

    Napisano: Četvrtak, 01 Prosinac 2016 15:53 u Blog
  • Sveučilište Stanford postiglo napredak u razvitku gorivih ćelija

    Znanstvenici sa Sveučilišta Stanford u SAD-u otkrili su veliki napredak u razvijanju gorivih ćelija.

    Znanstveni tim predvođen Haotian Wang-om, bivšim studentom Stanforda otkrio je da kompresiranjem platinastog katalizatora za samo djelić nanometra, podiže katalitičku aktivnost za gotovo dvostruko, što je vrlo značajna činjenica u razvoju čistih izvora energije.

    Katalizatori se rabe kako bi se kemijske reakcije izvodile brže, uz simultano korištenje manje energije. Performase metalnog katalizatora ovise o njegovoj elektronskoj strukturi – tj. Načinu na koji su elektroni u njegovoj orbiti razmješteni.

    „Naša tehnologija ugađanja može učiniti gorive ćelije znatno energetski učinkovitijima, te će zasigurno povećati njihovu iskoristivost“ – rekao je Yi Cui – profesor znanosti materijala sa Sveučilišta Stanford.

    Napisano: Srijeda, 30 Studeni 2016 15:17 u Blog
  • MAN Diesel & Turbo osigurao narudžbu od dva turbomotorna vlaka za Iransko tržište

    Tvrtka MAN Diesel & Turbo osigurala je narudžbu od dva turbomotorna vlaka za Iransku rafineriju južno od Teherana.

    Vlakovi koji će biti isporučeni su dio MAN-ovog ReTPac koncepta (Refinery Train Package) vlakova.

    Motori su naručeni od strane Iranske tvrtke EPC Nargan, a služiti će u procesu hidrotretiranja, dok će u istome osiguravati maksimalnu učinkovitost u produkciji.

    Trenutna narudžba je jasan znak uspjeha ReTPac koncepta tvrtke MAN Diesel & Turbo, koji je specijalno dizajniran za primjenu u rafinerijskoj proizvodnji.

    Napisano: Utorak, 29 Studeni 2016 16:34 u Blog
  • MAN dobio ugovor od Fincantieria za tri nova kruzera

    Man i Turbo je pobijedio u ugovoru za pribavljanje dodatnih djelova za dizelske motore za tri nova kruzera naručena od Costa Asia i P&O Cruises, Australia. Obje kompanije su članovi Carnival Corporation & plc, svjetski najpoznatija kompanija sa više od 100 kruzera oko svijeta.

    Svaki brod će imati 2 × 14V48/60CR + 3 × 8L48/60CR medium-speed MAN motore koji će proizvesti 62,400 kW snage.

    Motori će biti dostavljeni u "Fincantieri shipyards" u Monfalcone (Trieste) te Marghera (Venice) krajem 2019. godine.

    Tri nova kruzera koja će biti osigurana novim MAN motorima teže do 133,500 tona, imaju dužinu od 323 metara i mogu prevoziti do 4,000 putnika.

    Napisano: Ponedjeljak, 28 Studeni 2016 14:27 u Blog
  • MAN Diesel & Turbo izgradili novu elektranu na Solomonskim otocima

    MAN Diesel & Turbo je završio izgradnju nove elektrane na Solomonskim otocima vrlo blizu glavnoga grada Honiara te potpisao ugovor da ima punu odgovornost na instalacije i dizajn elektrane. Projekt je bio pokrenut uz eksperte iz Danske i Australije.

    Ovo je bio jedan od najvećih projekata (Lungga project) na Solomonskim otocima u zadnjih 20 godina te će elektrana ubrzo vratiti struju u Honiaru. MAN-ova četiri motora MAN 9L27/38 će pokretati svu snagu te dodati 10 dodatnih megawata u elektranu.

    Solomonski otoci imaju velik broj otoka i južnom djelu pacifičnog oceana. Glavni grad Hoinara ima procjenjeno oko 523,000 stanovnika.

    Napisano: Četvrtak, 24 Studeni 2016 15:48 u Blog
  • MV Werften odabrao MAN motore za dva kruzera

    MAN Diesel & Turbo i MV Werften su već potpisali ugovor za dva kruzera koja će biti osigurana MAN motorima sa registriranom težinom svakoga od 200,000 tona te će ta dva broda biti najveća na tržištu koji će imati 48/60CR motore snage 96,000 kW.

    Brodovi će biti dostavljeni i u pogonu do 2020.-2021. godine.

    Brodovi će prelaziti južne i istočne oceane, diljem Azije, a pogotovo u Kini. Kompanija Genting Hong Kong je aktivna kompanija koja radi uz kruzere već 23 godine, nedavno su objavili i krenuli sa novim radovima uz novi "brend" 'Dream Cruises'  koji će imati brodove također s ugrađenim MAN motorima.

    Napisano: Četvrtak, 24 Studeni 2016 15:47 u Blog
  • MAN motori odabrani za Australske ledolomce

    Tvrtka MAN Diesel & Turbo je odabrana kao dobavljač za motore od strane Australske antartičke divizije (AAD), u svrhu ugradnje na ledolomcima i brodovima za opskrbu i istraživanje.
    Glavni motori koji su odabrani su dva 16V32/44CR, a oba proizvode 9,600 kW. Navedeni motori su odabrani zbog svoje visoke pouzdanosti i štedljivosti - karakteristika poglavito od velikog značaja u zahtjevnim operativnim uvjetima, koji uključuju temperature ispod -30 stupnjeva celzijusa, kao i produljena trajanja ekspedicija.
    Ledolomca dizajniranog od strane Danske pomorsko istraživačke tvrtke Knud E. Hansen proizvodi tvrtka Serco Defence, dok je prvi podizvođač radova tvrtka DMS Maritime.
    Primopredaja plovila AAD-u zakazana je za travanj 2020. Novi ledolomac će naslijediti staro istraživačko plovilo "Aurora Australis", te će imati veći kapacitet za teret, povećanu izdržljivost i operativni fleksibilitet, visoki standard zaštite okoliša, te najsuvremenije istraživačke, spasiteljske, kao i opskrbljivačke mogućnosti rada.

    Napisano: Utorak, 22 Studeni 2016 15:02 u Blog
  • MAN Diesel i Turbo je potpisao ugovor sa Fincantieri shipyard za tri nova kruzera.

    Fincantieri je odabrao MAN Diesel i Turbo za izradu novih motora koji su naručeni od Costa Asia i P&O Cruises, Australia. Te dvije kompanije su dio svjetski najveće kompanije transporta Carnival Corporation sa flotom od više 100 kruzera.
    Svaki brod će imati 2 × 14V48/60CR + 3 × 8L48/60CR medium-speed MAN motore tako da će proizvesti do 62,400 kW snage. Svaki novoizgrađeni će imati dužinu od 323 metra i težiti 133,500 tona.
    Tijekom odabira najboljeg motora za kruzere, Fincantieri vlasnici su odlučili okrenuti pažnju na snagu, sigurnost, redundanciju i pouzdanost motora.

    Napisano: Ponedjeljak, 21 Studeni 2016 15:16 u Blog
  • Jesmo li na rubu prekretnice u tehnologiji vodika?

    8. listopada u SAD-u proslavljen je Nacionalni dan vodika i gorivih ćelija, odabran prema atomskoj masi vodika (1,008), prvi puta obilježen prošle godine. Glavno područje primjene navedene tehnologije su električna vozila s pogonom na gorive ćelije (FCEV-i), koji imaju potencijal znatnog smanjenja SAD-ove uporabe nafte i štetnih emisija koje doprinose klimatskim promjenama. Osim toga, takvi automobili mogu biti i dvostruko učinkovitiji od današnjih benzinskih vozila. Zbog toga su FCEV-i važan dio energetskog portfelja američkog Ministarstva energetike koji nadopunjavaju druge održive prijevozne mogućnosti.
    Počeci razvoja ove tehnologije mogu se pratiti do sredine 1970-ih i prvog naftnog embarga, kad se skupina znanstvenika sastala s vodećim osobama iz privatnog sektora i federalne vlade u Albuquerqueu radi rasprave o mogućim novim tehnologijama. S vremenom su laboratorijski znanstvenici pomagali u učenju industrijalaca u proizvodnji optimiziranih elektroda koji su temelj gorivih ćelija i ta je suradnja dovela do velikih napredaka i omogućila da 40 godina kasnije cestama voze komercijalna vozila na gorive ćelije. Posebno je protekle godine došlo do nezanemarivog napretka u području ove tehnologije u SAD-u:
    Hyundai i Toyota predstavili su svoje FCEV-e za komercijalnu prodaju, dok nekoliko većih automobilskih proizvođača poput Honde, GM-a i BMW-a rade na tome da predstave isto u bliskoj budućnosti.
    U Kaliforniji je vodik jedna od mogućnosti punjenja goriva na više od 20 benzinskih postaja.
    Ministarstvo energetike sufinanciralo je uporabu više od 1600 gorivih ćelija u viličarima i napajanja u slučaju nužde za tornjeve mobilne telefonije, a uspjeh tih instalacija doveo je do uporabe dodatnih 18000 gorivih ćelija bez financiranja Ministarstva.
    Istraživanja koja je financiralo Ministarstvo prepolovilo je predviđene visoke troškove automobilskih gorivih ćelija i učetverostručilo trajanje gorive ćelije od 2007. godine.

    Rješenja koja uključuju električna vozila na gorive ćelije važan su dio smanjenja globalnog zatopljenja na potrebne razine, a s proizvodnjom vodika iz ekološki prihvatljivih izvora, emisije ugljika mogle bi se smanjiti i više od 90%.

    Napisano: Ponedjeljak, 31 Listopad 2016 08:36 u Blog
  • Otvorena četvrta javna postaja za punjenje vodikom u Londonu

    Tvrtka ITM Power 11. listopada otvorila je četvrtu javnu postaju za punjenje automobila vodikom u Londonu. Vodik se proizvodi u Centru za izvrsnost u inženjerstvu i proizvodnji (CEME) u Rainhamu, Istočni London, elektrolizom vode pomoću fotonaponske energije.
    Postaja je dio projekta HyFIVE koji sufinanciraju europsko Zajedničko poduzeće za gorive ćelije i vodik te UK-ov Ured za vozila niske emisije (OLEV). Cilj projekta je demonstracija automobila na gorive ćelije u nekoliko europskih područja putem rane uporabe više od 120 vozila i 6 postaja za punjenje vodikom. Nakon prve dvije postojeće londonske postaje, Rainham je druga londonska postaja otvorena u sklopu ovog projekta. Prva je otvorena u Teddingtonu u svibnju ove godine, a treća je na rasporedu za otvaranje u Cobhamu. Tri ostale postaje HyFIVE nalaze se u austrijskom Innsbrucku te u danskim gradovima Aaarhusu i Korsoru.

    Napisano: Ponedjeljak, 31 Listopad 2016 08:35 u Blog
  • Wärtsilä će pogoniti prvi putnički trajekt na LNG u Sredozemlju

    U kolovozu je finska korporacija Wärtsilä potpisala je ugovor sa španjolskim brodogradilištem Construcciones Navales del Norte SL (LaNaval) u gradu Sestau za dizajn i isporuku porivne instalacije na ukapljeni zemni plin za novi RoRo putnički trajekt, uz mogućnost razvoja još jednog broda. Brod se gradi za španjolskog vlasnika Baleària, vodećeg prijevoznika koji poslužuje Balearske otoke.
    Brod bi trebao početi s redovitom plovidbom 2019. i bit će to prvi RoRo putnički trajekt u Sredozemnom moru te jedan od najvećih trajekata u Europi. Ovaj ekološko učinkoviti ‘pametni brod’ bit će dugačak 232 metara i imati kapacitet za 331 vozilo te 1700 putnika od kojih 70 % može biti smješteno u kabinama. Brzina broda moći će doseći 24 čvora. Zbog brige za udobnost putnika, Wärtsilä će primijeniti stroge standarde za smanjivanje buke i vibracija na svojim glavnim i pomoćnim motorima, propelerima i porivnicima za manevriranje. S pogonom na prirodni plin, ekološki otisak broda bit će vrlo prihvatljiv jer Wärtsilino rješenje smanjuje emisiju CO2 za 25 %, NOx-a za 85 %, dok su sumpor i čestice gotovo potpuno eliminirane.

    Napisano: Petak, 21 Listopad 2016 13:11 u Blog
  • Vodik kao odgovor na globalne izazove energije i mobilnosti

    Konferencija o klimatskim pitanjima COP21 održana u Parizu krajem 2015. postavila je klimatske promjene na vrh međunarodnih i ekonomskih nastojanja. Vodik i gorive ćelije dio su rješenja klimatske krize i mogu postati kamen temeljac energetskih i prijevoznih sustava sutrašnjice.

    Ključne industrije poput naftnih rafinerija, proizvodnje amonijaka, proizvodnje stakla, prehrambene industrije, proizvodnje stakla, metala i elektronike već desetljećima koriste vodik. Tvrtka za istraživanje tržišta Markets očekuje da će trenutno tržište vodika sa sadašnjih 118 milijardi dolara narasti na 152 milijarde do 2021. godine. U proteklim desetljećima, ekonomske i ekološke prednosti vodika navele su mnoge na promoviranje razvoja vodika kao nosača energije. U kombinaciji s kisikom u gorivim ćelijama (elektrokemijskim uređajima za pretvorbu energije) vodik može proizvesti električnu energiju i toplinu bez emisije ugljika te vodu kao jedini nusproizvod. Vodik je čista i učinkovita alternativa konvencionalnim fosilnim gorivima koje ima u izobilju.

    Automobili ostaju jedno od najatraktivnijih područja primjene gorivih ćelija, iako je riječ o primjeni s najviše izazova iz tehnološke i ekonomske perspektive, budući da se uporaba vodika kao goriva za stvaranje energije ili pokretanje susreće se s nizom izazova.
    Naime, vodik nije primarni prirodno dostupan izvor energije, već se radi o nosaču energije, poput struje, koji treba vanjski izvor energije za razdvajanje atoma vodika od drugih atoma u složenim molekulama poput vode, ugljikovodika ili biomase. Danas se više od 95 % vodika dobiva iz fosilnih goriva pomoću postupaka s velikom emisijom ugljikovog dioksida, ali već se počinju pojavljivati alternativne proizvodne tehnologije, među kojima osobito elektroliza vode pruža obećavajuć put za proizvodnju zelenog vodika – vodika proizvedenog obnovljivom energijom s niskom razinom emisija ugljika – i olakšavaju integraciju obnovljivih izvora energije u sustav proizvodnje energije.
    Uz elektrolizu vode, rješenje za širu uporabu automobila na gorive ćelije moglo bi ležati u koordiniranom ulagačkom pristupu između infrastrukturnih dionika, proizvođača automobila i državnih tijela na globalnoj i lokalnoj razini koji bi osigurao sinkronizirani sustav proizvodnje i distribucije vodika te prodaje vozila s gorivim ćelijama, čime bi se riješio problem međuovisnosti tih dvaju sektora, odnosno ulaganja u postaje za punjenje gorivih ćelija i ulaganja u proizvodnju automobila na gorive ćelije. Inicijativa H2Mobility u Njemačkoj i slični projekti u Japanu i Kaliforniji dobri su uzori za takva nastojanja.

    Napisano: Petak, 21 Listopad 2016 13:10 u Blog
  • Dostupno izvješće o globalnoj i kineskoj industriji brodskih dizelskih motora iz 2016.

    Godine 2015. veličina globalnog tržišta brodskih dizelskih motora iznosila je 33,43 milijuna kilovata, što predstavlja povećanje od 10,2 % u odnosu na prethodnu godinu. Globalna proizvodnja brodskih dizelskih motora najvećim je dijelom koncentrirana u Kini, Japanu i Južnoj Koreji. Južna Koreja uglavnom je proizvodila niskohodne dizelske motore, dok su se Kina i Japan prvenstveno usredotočili na srednjohodne motore.
    2015., potpomognuto rastom proizvodnje plovila, proizvodnja brodskih dizelskih motora u Kini porasla je za 15,1 % do 16,99 milijuna kilovata, od čega su 41,2 % tvorili niskohodni, 40,1 % srednjohodni i 18,7 % visokohodni brodski motori.
    U Kini se većina brodskih dizelskih motora proizvodi putem patentnih licenca. U području niskohodnih motora dominiraju MAN, Wärtsilä i Mitsubishi Heavy Industries; u srednjehodnima su Wärtsilä, MAN i Caterpillar imali udruženi udio tržišta od 82 %, dok visokohodni brendovi prvenstveno uključuju MTU, Deutz, MWM, SACM, Pielstick, Ruston i Paxman.
    Kinesko tržište brodskih dizelskih motora prilično je mlado i slabo razvijeno u području proizvodne tehnologije i kapacitetima istraživanja i razvoja. Zbog toga većina motornih proizvoda s visokim tehnološkim sadržajem i dalje ovisi o uvozu. U 2015. Kina je uvezla brodske dizelske motore u vrijednosti od 1,07 milijardi američkih dolara, a izvezla 94,95 milijuna američkih dolara, s deficitom od čak 970 milijuna dolara.
    Na kineskom tržištu niskohodnih motora tvrtke Hudong Heavy Machinery, Dalian Marine Diesel i Yichang Marine Diesel Engine imale su udio od otprilike 95,9 %, na tržištu srednjohodnih dizelskih motora Weichai Heavy Machinery i CSSC Marine Power imali su udio od 58,9 %, dok su među proizvođačima visokohodnih dizelskih motora prvenstveno Weichai Heavy Machinery, Shaanxi Diesel Engine Heavy Industry i Henan Diesel Engine Industry, od kojih Weichai Heavy Machinery ima tržišni udio od otprilike 26%.

    Radi poboljšanja konkurentnosti na tržištu brodskih dizelskih motora, glavni kineski proizvođači rade na razvoju novih proizvoda.
    Izvješće istraživanja tržišta stranice ReportBuyer naglašava sljedeća područja:
    veličinu tržišta i konkurentno okruženje brodskih dizelskih motora na globalnoj razini i u Kini;
    uvoz i izvoz;
    djelovanje i razvoj u Kini, sposobnosti u području istraživanja i razvoja te razvojne strategije 7 globalnih i 16 kineskih tvrtki iz područja brodskih dizelskih motora.

    Napisano: Srijeda, 12 Listopad 2016 07:13 u Blog
  • Nakon 320000 prijeđenih kilometara, baterija automobila Tesla Model S degradirala samo 6 %

    Tesloop, kalifornijska tvrtka koja nudi usluge prijevoza električnim Teslinim automobilom, počela je djelatnost s Teslinim Modelom S u srpnju 2015., koji je ovih dana prešao 200000 milja (više od 320000 km). Tesloop je počeo s prijevozom klijenata od Los Angelesa do Las Vegasa, a danas širi svoje veze i rute te može pružiti pouzdane informacije o vozilu iz prve ruke.
    Internetska stranica Techcrunch kontaktirala je zaposlenika Tesloopa u vezi s autom. Zaposlenik Rahul Sonnad objasnio je da je većina kilometara prijeđena na autoputu, u načinu autopilota, a iz Tesle uvjeravaju da to ne igra nikakvu ulogu. Sonnad je izjavio da je baterija Modela S degradirala samo šest posto, uz svakodnevno punjenje do punog kapaciteta, dok je Teslina preporučena zadana vrijednost 90 %.
    Ipak, postojali su neki problemi s vozilom. Prvo, nakon 30000 prijeđenih milja, auto je obavijestio Teslu o niskoj snazi motora. Zaposlenici Tesle brzo su stigli i zamijenili prednji motor.
    Drugi zanimljivi problem dogodio se nakon 200000 milja. Pokazatelj dometa netočno je predviđao preostale milje, zbog čega se automobil gasio malo prije isteka milja. Iz Tesle su objasnili da se to događa zbog promjene stanja kemikalija u bateriji uzrokovane visokom kilometražom. Problem se mogao riješiti i ažuriranjem automobilskog softvera koji ipak ne bi bio spreman nekoliko mjeseci pa je tvrtka Tesla riješila problem zamjenom baterije i pružila nam uvid u gubitak kapaciteta nakon 200 tisuća prijeđenih milja.
    Jedini trošak vlasništva za Tesloop bio je 190 dolara za zamjenu 12-voltne baterije i otprilike 2500 dolara troškova za gume, dok je osmogodišnje Teslino jamstvo pokrilo sve ostalo. Sonnad je naglasio da Tesloop nije morao ni mijenjati kočnice nakon 200000 milja.

    Napisano: Utorak, 11 Listopad 2016 11:56 u Blog
  • Uspješna isporuka brodova dizajniranih od strane Wärtsilä Ship Design-a

    Dva nova broda dizajnirana od strane Wärtsilä Ship Design-a su bila isporučena u drugom tjednu rujna od Wuchang Shipbuilding Industry Group u Kini. Isporuka ova dva broda je rezultirao uspjeh za Wärtsilä Design. Ugovor za svih 6 brodova je bio potpisan još u 2012. Wärtsilä je dobila pozitivan feedback od korisnika koji koriste svih 6 brodova za važne operacije. AHTS brodovi su dizajnirani po Wärtsilä Ship Design’s VS 4612 dizajnu, te svi zadovoljavaju zadane uvjete. Brod ima i poseban dizajn i optimiziran trupa za lakšu plovidbu što rezultira manjom potrošnjom goriva.

    Napisano: Ponedjeljak, 10 Listopad 2016 09:08 u Blog
  • Wartsila će sudjelovati u projektu autonomnih brodova

    Korporacija Wartsila objavila je da će sudjelovati u suradničkom projektu izrade autonomnih transportnih brodova. U projektu će se unaprjeđivati tehnologija kako bi se autonomni prijevoz brodova predstavio kao izvediva opcija s kojom bi se smanjila smanjili troškovi i kontrola. Tehnologija će uključivati umjetnu inteligenciju, robotiku i udaljeni pristup brodovima. Projekt je financiran od strane Tekes-a, Finske ulagačke agencije a veći korporativni investitori su Rolls-Royce, Cargotec, Ericsson, Meyer Turku i Tieto. Početna ideja je razviti takav transportni sustav za Baltičko more do 2025 godine.

    Napisano: Četvrtak, 06 Listopad 2016 14:06 u Blog
  • Da li je Litij-ionska tehnologija baterija dosegla vrhunac?

    Wolfgang Mack, potpredsjednik poslovnog razvoja tvrtke Capacitor Sciences tvrdi da je tehnologija litij-ionskih baterija dosegla 87% maksimalne gustoće pohrane energije po ćelijama koje se prodaju u komercijalne svrhe, te postavlja u pitanje buduće investicije u njih. On je proveo istraživanje nakon što je uočio Teslinu prezentaciju u kojoj je pisalo da se kapacitet baterija uduplava svakih deset godina, te je i Elon Musk izjavio da se kapacitet baterija ugrubo svake godine poveća za oko 8 do 9%.(detaljnije o kapacitetu na linku). Wolfgang Mackovo istraživanje pokazuje kako se u razdoblju od 1995 do 2005 stvarno u uduplao kapacitet, ali od 2005 do 2015 to nije bilo tako kaže, kapacitet se povćao za samo 16.6%. Mack tvrdi da je tehnologija solarnih panela i baterija gotovo na vrhuncu, te dodao kako treba razmatrati alternative uključujući superkapacitatore.

    Napisano: Četvrtak, 06 Listopad 2016 14:04 u Blog
  • MAN Diesel i Turbo pokreće novi program

    MAN Diesel i Turbo je najavio novodolazeći program koji će osigurati održivost kompanije. Program po imenu “Basecamp 3000+” će promijeniti rad i strategiju kompanije te poboljšavanje proizvoda optimizacije cijena, njihov uspjeh bi dosezao do 450 milijuna eura. Pod novim planom svaka MAN jedinica će biti specijalizirana za rad u još detaljnija područja rada, a neka preuređena. Rad i struktura kompanije će biti pojednostavljene. U ovom programu će oko 1,400 osoblja imati efekt programa.

    Napisano: Četvrtak, 06 Listopad 2016 14:03 u Blog
  • MAN Diesel i Turbo opskrbljavaju motore elektrane u Bangladešu

    MAN Diesel i Turbo moraju dostaviti tri nova motora 18V 48/60TS u Bangladeš. Jedinice će pokretati elektranu u Munshiganj distriktu. Gledaju na to kao vrlo korsnim rješenjem na području Dhaka. To je već treći projekt koji MAN vodi za Doreen Power. Elektrana bi planirano trebala imati kapacitet od 56.7 MW i održavat će otprilike 100,000 kućanstva u području Dhaka sa strujom. Alexander Stöckler, podpredsjednik kaže da se Bangladeš razvio u uspješno tržište u zadnjih nekoliko godina. MAN-ovi motori 18V48/60TS će koristiti jako ulje te dostegnuti proizvodnju velike količine energije.

    Napisano: Četvrtak, 06 Listopad 2016 14:02 u Blog
  • Svaki Diesel proizvod u Europi reklamira uspješnije nego VW!

    Prošla je 1 godina otkada je otkriveno da je Volkswagen iskoristio software "defeat device" kako bi varali na određenim testovima. Dok Volkswagen pregovara sa radnicima i korisnicima u U.S., već su drugi proizvođači automobila u Europi započeli sličan proces testiranja. Zaključno je da Volkswagen ipak proizvodi motore koji najmanje zagađuju okoliš kako objavljuje grupa Transport & Environment. Renault objavljuje da bi mogli zaustaviti proizvodnju diesel motora u Europi jer su testovi standardnih uvjeta previsoki.

    Napisano: Četvrtak, 06 Listopad 2016 14:01 u Blog
  • MAN SE planira otpustiti 1,400 radnika i restrukturirati odjel turbo-motora

    MAN SE, Njemački odjel Volkswagena za proizvodnju kamiona, planira otpustiti 1,400 radnika i time utjecati na padajuće zarade odjela. Voditelj MAN Diesel & Turbo rekao je kako se moraju prilagoditi u kontinuirano zahtjevnom tržišnom okruženju, te kako se industrija turbomašina nalazi u specifičnim problemima i očekuje kako će narudžbe ostati na trenutno niskim razinama u narednim godinama. Efektivnim mjerama, uključujući restrukturiranje planiraju povećati profit za 450 milijuna eura. Volkswagen poduzima sve mjere kako bi smanjio troškove jer se odjel automobila i dalje bori sa skandalom emisije ispušnih plinova ali također priprema nove tehnologije poput električnih automobila. IG Metall sindikat rekao je pak odvojeno da u MAN Diesel & Turbo smanjenja radne snage uključuju oko 1.000 mjesta u Njemačkoj.

    Napisano: Utorak, 27 Rujan 2016 11:35 u Blog
  • Nova tehnologija gorivih ćelija razvijena od startupa Ecolectro

    Tvrtka Ecolectro razvila je novu tehnologiju koja omogućuje proizvođačima gorivih ćelija da proizvedu ćelije za pola cijene i udvostruče izdržljivost. AEM tehnologija alkalnih polimer membrana omogućuje zamjenu skupih katalizatora platine sa alternativom, neplemenitim metalima. Uz to, ploče titanijuma u jedinici za elektrolizu mogle bi se zamijeniti sa osnovnim metalima i još više smanjiti cijenu.

    Napisano: Ponedjeljak, 26 Rujan 2016 13:10 u Blog
  • Baterijska pohrana električne energije

    Optimalna pohrana ovisi o kemikalijama koje se koriste u ćelijama, pa tako proizvođači dodaju različite aditive kako bi optimitirali učinak baterije ovisno o načinu na koji će se koristiti. Ćelije se tokom vremena mogu isprazniti, mogu im se razgraditi kemijske tvari, otapala u elektrolitima mogu prodrijeti stijenku baterije što uzrokuje curenje elektrolita i sušenje baterije a samim time i efektivnost baterije. Toplina također utječe na životni vijek baterije i preporučeno ih je držati na hladnom mjestu. Postoji razni tipovi baterija a ćelije bi mogli podjeliti u dvije osnovne skupine, osnovne (primarne) i punjive(sekundarne).
    Osnovne ćelije (primarne baterije) – njihovna osnovna karakteristika je da se ne mogu puniti. Trebalo bi ih se skladištiti na hladnom mjestu, a optimalno ih je držati na 0 do 10 stupnjeva celzijevih.
    Ćelije s mogućnosti punjenja (sekundarne baterije) - u njih spadaju baterije s olovnom kiselinom, nikal kadmijom, nikal kadmij hidridom, Litij-ionska, te ostale.
    Olovne baterije – najpoznatija i najstarija sekundarna baterija, koristimo ju kao akumulator u automobilima. Akumulator se sastoji od jednog ili više članka koji daju po 2V po ćeliji, a u automobilim a se koriste one sa naponom od 12V, znači baterije imaju 6 ćelija. Olovne baterije bi se trebale držati na hladnom mjestu, ali elektroliti se nikada ne smiju zamrznuti(problemi s akumulatorima koji se javljaju u zimskim mjesecima). Akumulator ne smije ostati bez elektrolita, prazniti se ispod 1,8V ili dugo stajati bez dopunjavanja (pražnjenje je oko 1% dnevno), ne smije se puniti ili prazniti jačom strujom jer bi mu to smanjilo kapacitet.
    Nikal-kadmij baterije – prednosti baterija su veći životni vijek od oko 1500 cikluca i podnošenje veće struje pražnjenja, a slabosti toksičnost i problem kristalizacije. Sljedbenica ove baterije je Nikal-metal-hibridna baterija (NiMH, Ni-MH). Sa Niklom se riješio problem toksičnosti, te poboljšao gustoću energije ondnosno kapacitet za par puta i smanjio problem kristalizacijskog efekta, mana je pak kraći životni vijek te samopražnjenje.
    Litij-ionske baterije - pune se brže, traju dulje i imaju veću gustoću napajanja, a sporije prazne i lakše su, imaju tri puta veći nativni napon od napona na bazi nikla, nije pogložna kristalzacijskom niti memorijskom efektu baterija. Danas se koriste za punjenje laptopa i mobitela. Slabost ove baterije je ta što je vrlo osjetljiva na prepunjavanje kao i na pretjerano pražnjenje, ali taj je problem riješen elektronikom. Sljedbenica ove baterije je Litij-polimer baterija (Li-Poly, LiPo, LIP).

    Napisano: Petak, 16 Rujan 2016 12:46 u Blog
  • ITER – jedan od najambicioznijih energetskih projekata današnjice

    ITER je projekt u kojem sudjeluje 35 nacija kako bi izgradili najveći tokamak na svijetu smješten na jugu Francuske. Tokamak je stroj za proizvodnju toroidalnog magnetskog polja za razgraničenje plazme, a uređaji ovog tipa nazivaju se zajedničkim imenom fuzijski reaktori. Reaktor proizvodi toplinu, ta toplina paru koja pokreće turbine, i tako proizvodi električnu energiju. Stroj radi na istom principu na kojem Sunce i zvijezde dobivaju energiju. Nuklearna fuzija počela se istraživati nakon Drugog svjetskog rata, 1950-ih od strane sovjetskih fizičara izumljen je tokamak (rus. Токамак). Sovjetski znanstvenici konstruirali su prvi tokamak, a najveća verzija bila testirana u 1968. u Novosibirsku gdje su postigli temperature elektrona od preko 1000 elektronvolta. Eksperimentalna istraživanja koja će biti provedena u ITER-u su ključna za fuzijsku znanost u napretku i pripreme za razvoj fuzijskih elektrana budućnosti. To je ujedno i cilj ITER projekta, da se napravi prelaz od eksperimentalnih studija, do električnih centrala punog proizvodnog kapaciteta. Fuzijski reaktor ITER-a je dizajniran da proizvodi 500 megavata izlazne snage sa 50 megavata ulazne snage, odnosno da proizvede 10 puta više energije, u istraživačkim projektima do sada to nije bio slučaj, tj. izlazna snaga je uvijek bila manja od uložene. Izgradnja je počela 2007., a kad ITER proradi postati će najveći eksperiment u fizici magnetnog zarobljavanja plazme. Tim znanstvenika s Instituta za fiziku Hefei u Kini kažu kako je i stariji dizajn reaktora također upotrebljiv, tvrde da su stvorili vodikovu plazmu na temperaturi od oko 50 milijuna stupnjeva Celzijusa, i održavali je 102 sekunde. Ako taj uspjeh bude potvrđen, to će biti najduža konstantna fuzijska reakcija.

    Napisano: Srijeda, 14 Rujan 2016 11:44 u Blog
  • Tesla Powerwall

    Powerwall je litij-ionska baterija razvijena od Tesla Motorsa za kućnu upotrebu. Tesla ju je počela razvijati 2012 godine, a prethodne godine bila je u fazi pilot demonstracije. Puna proizvodnja početi će tek kada se završi izgradnja tvornice Gigafactory 1 u Nevadi, bit će to druga najveća tvornice na svijetu, manja samo od Beoingove tvornice zrakoplova u Washingtonu. Dio tvornice postao je operativan u prvom kvartalu ove godine. Powerwall je izvorno najavljen 30. travnja 2015. s izlaznom stabilnom snagom od 2kW, te 3.3 kW vršnog izlaza, ali Musk, CEO Tesle Motorsa rekao je kako će se ta snaga više nego udvostručiti bez povećanja cijene baterije. Nakon ožujka 2016 postoji samo model od 6.4 kWh kapaciteta, mada je 2015 Musk najavio dva modela, od 7kWh, te 10kWh. Cijena modela iznosi 3000 američkih dolara. Nakon šest mjeseci jedan od prvih kupaca koji je za cijelu solarnu instalaciju sa Tesla Pawerwallom platio 16000 američkih dolara kaže kako su mu se računi za struju smanjili za oko 90%. Njegova obitelj također promijenila je navike potrošnje energije te većinom uređaje koriste tokom dana kako bih koristili solarnu energiju za „teže zadatke.“ Ali nije sve tako pozitivno, kupac je rekao kako trenutno nema smisla ulaziti u taj projekt iz čisto financijske perspektive i kako se projekt neće isplatiti u jamstvenom roku uređaja, a naravno kupnja i financijska isplativost ovisi i o cijeni struje i lokaciji na kojoj se nalazite. Tesla trenutno prodaje Pawerwall sustave u sljedećim zemljama: Ujedinjenom Kraljevstvu, Švicarskoj, Njemačkoj, Austriji, Nizozemskoj, Blegiji, Južnoj Africi, Australiji, te Sjedinjenim Državama.

    Napisano: Srijeda, 14 Rujan 2016 06:40 u Blog
  • Novi materijal za pohranu energije razvijen od strane Northwestern sveučilišta

    Kemičar William Dichtel i njegov tim razvili su materijal koji bi se mogao koristiti u baterijama za električne automobile kako bi se smanjilo vrijeme punjenja. Materijal ima sposobnost spremanja velike količine električne energije i uz to sposobnost brzog punjenja te pražnjenja, poput supercapacitora, rekao je Dichtel pionir u istraživanju novog polja kovalentnih organskih okvira (eng. covalent organic frameworks, COFs). Modificirani kovalentni organski okviri mogli bi pohraniti oko 10 puta više energije i ubrzati punjenje za 10 do 15 puta.

    Napisano: Srijeda, 14 Rujan 2016 06:39 u Blog
  • Obnovljivi izvori energije u Kini

    Državni zavod za statistiku Kine u svom novom izviješću ove godine objavljuje da Kina nadmašuje svoja očekivanja u sektoru za obnovljive izvore energije. Vjetro i solarna energija 2015 godine je skočila rekordno visoko, što je smanjilo i potrošnju ugljena za oko 3.7 posto, a uvoz uljena za 30%. Statistika podupire tvrdnju Xie Zhenhua, glavnog Kinonog pregovarača u UN pregovorima o klimi u Parisu prošlog prosinca, da će Kina znatno premašiti svoj cilj da do 2020 godine smanje emisiju štetnih plinova po jedinici BDP za 40% do 45% od razine na kojoj su bili 2005. godine. Kina trenutno emitira gotovo trećinu ugljičnog dioksida koji zagrijava planetu i njen preokret značio bi puno za borbu protiv zagrijavanja iste. Kinine instalacije vjetroelektrana su na globalno rekordnoj razini i iznose čak 32.5 gigawata, a ogromni dio od 20.7 gigawata instalirali su 2014. godine. Zadnje brojke govore i to da se energija dobivena od hidro, solarne, vjetro, nuklearne, te prirodnog plina popela na 18%. Postotak obnovljivih izvori energije će gledajući te brojke i činjenicu da su sve jeftiniji u budućnosti zasigurno samo rasti, te smanjivati udio ugljena kao energetskog izvora koji danas zastupa oko dvije trećine izvora energije.

    Napisano: Utorak, 13 Rujan 2016 09:04 u Blog
  • Najveća svjetska baterija napajati će Los Angeles

    Baterija koja može isporučiti 100 megawata na sat, i tako raditi četiri sata, zamijeniti će „šiljak“(eng. “peaker”), elektranu na prirodni plin koja je do sada isporučivala struju u popodnevnim ljetnim satima kako bih zadovoljila dnevne vršne potrebe Los Angelesa. Navečer će se baterija puniti vjetroelektranama a tokom dana jeftinom solarnom energijom. Politika Kalifornije je da tvrtke koje se bave komunalnim uslugama počnu graditi kapacitete za pohranu energije, koriste obnovljive izvore energije i smanje emisiju štetnih plinova za 80% do 2050. AES korporacija je provela 9 godina radeći zajedno sa proizvođačima baterija za električne automobile i tehnologija je zrela. Baterija će se razvijati u tvornici u Long Beachu i kada bude gotova imati će 18 tisuća baterijskih modula. Ujedinjeno Kraljevstvo, džava New York (SAD), Čile, i mnoge druge države spremni su uložiti u sustave za pohranu energije koja dolazi iz alternativnih izvora („zelene energije“).

    Napisano: Utorak, 13 Rujan 2016 09:04 u Blog
  • 3D printani automobili i autonomni automobili

    Kada govorimo o 3D printanim automobilima, govorimo o automobilima koji imaju neke dijelove isprintane 3D printerima, većinom je to karoserija i interijer dok se vitalni dijelovi proizvode tradicionalnom proizvodnjom. Postoje mnoštvo koncepata tih automobila, prototipa, te par funkcionalnih modela koji su spremni za proizvodnju. Jedan od zanimljivijih modela je LM3D tvrtke Local Motors, ugrubo 75% tog automobila je isprintano. Materijal koji se koristi u printanju je 80% ABS plastika, a 20% carbonska vlakna. Local Motors surađuje zajedno sa IMBom kako bi integrirali IoT tehnologiju i IMB Watson tehnologiju u 3D isprintani automobil.

    Napisano: Petak, 09 Rujan 2016 12:52 u Blog
  • Velike svjetske pomorske i energetske tvrtke postaju sve više ekološki osvještene

    Sve veće energetske potrebe, nezamariv učinak globalnog zatopljavanja, te sve stroži zakoni o okolišu za borbu protiv zagađenja utječu na promijenu smjera u sektoru za plovidbu. Novi trendovi kao nove rastuće ekonomije svijeta, novi poslovni modeli u velikoj mjeri poduprti novim tehnologijama, ogromni kapaciteti za skladištenje energije, te novi „zeleni“ izvori energije prisiljavaju velike tvrtke da mijenjaju smijer. Ti trendovi predstavljaju prepreke ali nove prilike za napredak. Wärtsilä je u svojoj studiji „Vizije budućeg pomorstva“ prezentirala različite ideje koje bi mogle promijeniti način na koji brodarske tvrtke i pomorstvo funkcioniraju u budućnosti. U Studiju su razrađene različite ideje, slijede u tekstu. Konvoj – Gorivo bi se moglo uštedjeti tako da se brodovi slijede jer se smanjuje potrebna energija za plovidbu nakon što je prvi brod u konvoju „rasčistio“ put. Isto tako ostali brodovi mogli bi imati manje posade jer bi se sustav mogao automatizirati umjetnom inteligencijom, te naprednim komunikacijskim tehnologijama. ZERO – putujuća distribucijska središta – Radila bi na „zelenu“ energiju, vjerar i solarnu energiju. Exergo – ultimativna pohrana energije – Razvojem baterija i povećanjem njihova kapaciteta, omogućila bi brodovima da na nekim osjetljivim područjima rade tiho i bez štetnih plinova. LIITOS – Raditi zajedno – Za efikasnu plovidbu potrebna je razmijena informacija kako niti jedan brod ne bi plovio bez tereta, a to bi bilo vrlo lako moguće ostvariti korištenjem digitalnih alata. BEAN to CUP – Proizvodnja na ruti – Tvornički brodovi bi mogli proizvoditi robu ili kao npr. automobilska industrija već sada dovršavati finalne inspekcije proizvoda i zadnje detalje za vrijeme isporuke. Oni su kao primjer naveli kavu koja bi se mogla prerađivati na brodovima, a dok dođe isporučiti kao gotov proizvod.

    Napisano: Četvrtak, 08 Rujan 2016 12:42 u Blog
  • MAN gradi elektranu za EnBW u Stuttgartu

    MAN Diesel & Turbo će nakon odobrenja investicije krenuti u izradu 30 MW elektrane koja će proizvoditi toplinsku energiju te struju. Taj kogeneracijski pristup izrade je termodinamički uspješano korištenje goriva jer umijesto da se toplina nastala kao nusproizvod proizvodnje struje „baci“ tako što se voda hladi u rashladnom tornju, ta toplina se iskorištava za daljinsko grijanje. To je druga „CHP“ elektrana koju MAN gradi u Njemačkoj.

    Napisano: Četvrtak, 08 Rujan 2016 12:40 u Blog
  • Pozitivna priča četvorice mladih bravara

    Josip, Matija, Marko i Dominik nakon završene Obrtničke i tehničke škole Ogulin dobili su zvanje strojobravara. U školi su čuli za mogućnost osposobljavanja u Adridieselu te se prijavili i već za tri tjedna su savladali osnove bravarskih vještina. U Brodotrogiru omogućen im je rad u struci uz mentorski nadzor. Momci su jako zadovoljni svojim novim radnim mjestom pa prenosimo njihove izjave.
    „Svakome tko na vrijeme želi odrasti i osamostaliti se savjetovao bih da napravi isto što i ja. Pružila mi se prilika da nađem posao, i da počnem zarađivati vlastiti kruh odmah nakon srednje škole. Više ne moram od mame pitati da mi da neku kunu za izlazak ili da kupim komad odjeće, a za mene je neprocjenjiv osjećaj ne biti joj na teretu. Rad u struci u potpunosti zadovoljava moja očekivanja, a na život u Dalmaciji ću se još neko vrijeme privikavati“ - osamnaestogodišnji Dominik.
    „Predamnom se otvorio veličanstven prizor, brod ogromnih dimenzija kakvog još nisam imao priliku vidjeti u životu, a sada na njemu radim. U početku me bilo strah ljestvama se popeti na toliku visinu, ali sad sam se privikao. Nismo još u potpunosti sigurni u svoje vještine, ali s obzirom na starije kolege koji nas prate i obučavaju nadam se da ćemo brzo savladati osobne strahove i prepustiti se radu u punoj mjeri“ - poručio je Josip.

    Napisano: Ponedjeljak, 05 Rujan 2016 09:42 u Blog
  • Brodotrogir zbog povećanog opsega posla traži i zapošljava radnike

    Pored Novogradnje 326, koja se gradi za Brodotrogirovu vlastitu kompaniju Trogir Maritime upisano je još osam različitih objekata. Ukupna vrijednost narudžbi iznosi preko 200 milijuna američkih dolara.
    Osim što zapošljava 60 radnika deficitarnih zanimanja, osobama koje nemaju traženo usmjerenje pruža se mogućnost prekvalifikacije u sklopu Ustanove za obrazovanje odraslih „Brodotrogir“.
    Brodotrogir traži po deset zavarivača (REL ili MIG/MAG ili TIG), brodoelektričara, brodomontera, brodobravara, brodocjevara i brusača. Natječaji su objavljeni na stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
    Vrlo je važno istaknuti da se dodatnim školovanjem u Ustanovi pruža osobama mogućnost stjecanja dodatnog znanja i vještina, a istovremeno se vrijednost djelatnika na tržištu povećava.
    Adriadiesel usko surađuje s Brodotrogirom te pruža usluge remonta i servisa na glavnim i pomoćnim motorima na brodovima koji su na servisu u Trogirskom brodogradilištu.

    Napisano: Četvrtak, 01 Rujan 2016 09:39 u Blog
  • Ship Design - Wärtsilä predstavila novi dizajn broda

    Ship Design - Wärtsilä predstavila novi dizajn broda koji će smanjiti trenutne potrošnje goriva, te će biti pokretani novim Wärtsilä 31 motorima koji su trenutno upisani u Guinessovu knjigu rekorda kao najštedljiviji četverotaktni morori. U dizajn je uključena Wärtsilina tehnologija hibridne baterije koja također utječe na značajne uštede energije. "Naš novi dizajn uključuje najnovije tehnologije i razvijen je kako bi pružio ribarskoj industriji nižu potrošnju goriva i više mogućnosti za razvoj profitabilnih operacija," rekao je Riku-Pekka Hägg, podpredsjednik Ship Designa u Wärtsilä Marine Solutionsu.

    Napisano: Srijeda, 17 Kolovoz 2016 14:08 u Blog
  • Najveći brod na svijetu - Pioneering Spirit

    Najveći brod na svijetu ovog je mjeseca porinut u more iz njemačke luke u Rotterdamu. Dugačak je 382 metara, širok 124 metra što je otprilike površinom veličine 6 nogometnih terena. Konstruirali su ga Finski inženjeri za korporaciju Allseas a služit će većinom za postavljanje i rastavljanje naftovoda i naftnih platformi što je i glavno područje rada te korporacije. Završna cijena Pioneering Spirita za Allseas je 2.4 milijardi €, a odlučili su izgraditi još veći brod do 2020. godine. Glavni dieselski pogon sačinjen je od osam 20-cilindričnih MAN 11,200 kW (svaki) motora te jedan lučki 9-cilindrični motor sa 5,040 kW snage. Sveukupna snaga koju generiraju motori sa ukupno 169 cilindara je 94.6 MW sa 12 Rolls-Royce-ovih potisnika, od kojih svaki ima 5.5 MW snage.

    Napisano: Utorak, 16 Kolovoz 2016 14:08 u Blog