Dizelski motori

ADRIADIESEL d.d. proizvodi četverotaktne srednjehodne dizelske motore prema MAN Diesel SE licenciji i motor ADRIA 40 po vlastitoj dokumentaciji.

Rezervni dijelovi

Adriadiesel d.d. proizvodi rezervne i zamjenske dijelove za motore proizvedene po licenciji SULZER od 1955. godine i rezervne dijelove za motor L23/30H rađen po licenciji MAN Diesel  SE.

Usluge i remont

Adriadiesel pruža usluge održavanja i servisa diesel motora, kompresora, pumpi te ostale energetske opreme.

Adriadiesel d.d.

Servis i popravci Sulzer & MAN dizelskih motora diljem svijeta: 60 godina iskustva


Nudimo sljedeće proizvode:

  • Srednjehodne četverotaktne MAN Diesel & Turbo (500 kW - 3000 kW) motore (500 kW – 3000 kW)
  • Velike motore po vlastitoj dokumentaciji ADRIA 40 (6,3 MW) proizvedene na bazi motora SULZER Z40/48
  • CPP (kontejnerske centrale / generatore na dizelski pogon) (500 kW)

i usluge :

  • rezervne dijelove za dizelske motore Sulzer i MAN
    Adriadiesel ima status proizvođača originalne opreme (Original Equipment Manufacturer – OEM)
  • uklanjanje kvarova, održavanje, servis i popravak Sulzer, MAN i drugih dizelskih motora i drugih elektroenergetskih postrojenja
  • remonte dizelskih motora
  • usluge strojne i toplinske obrade
  • cijeli niz usluga popravaka brodova, na kopnu ili na plovnim dokovima, u suradnji sa Servisnim centrom Trogir brodogradilišta Brodotrogir.

Nekoliko riječi o nama:

Tvrtka „Tvornica diesel motora“ osnovana je 1949. godine kao dio velikog industrijskog kompleksa „Jugoturbina“.
Pod nazivom „Adriadiesel“ poslujemo od 1991. godine.

Tvornica Adriadiesel d.d. proizvodi motore pod licencijom „Sulzer“ (Švicarska) od 1955. godine, te pod licencom „MAN Diesel & Turbo“ (Njemačka) od 1998. godine.
Od osnutka tvrtke, tijekom 60 godina postojanja, proizvedeno je i isporučeno u više od 50 zemalja širom svijeta više od 1580 motora ukupne snage preko 2.000 MW.

 

Željeli bismo biti Vaš prvi izbor za pružanje navedenih usluga i proizvoda zbog naše kvalitete, iskustva i konkurentnosti cijena.

Molimo, pošaljite nam upit ili zahtjev za ponudu, a mi ćemo Vam poslati naše najbolje cijene.

Slobodno nas kontaktirajte za sve dodatne informacije.


S poštovanjem,


dr. sc. Nenad Končar,
ADRIADIESEL d.d.
predsjednik uprave
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.                                                                                                                                                                                                                               Kontaktirajte nas

Pročitano 130408 puta Posljednja izmjena: Utorak, 16 Kolovoz 2016 07:11
Više u ovoj kategoriji: Foto galerija »
  • Ship Design - Wärtsilä predstavila novi dizajn broda

    Ship Design - Wärtsilä predstavila novi dizajn broda koji će smanjiti trenutne potrošnje goriva, te će biti pokretani novim Wärtsilä 31 motorima koji su trenutno upisani u Guinessovu knjigu rekorda kao najštedljiviji četverotaktni morori. U dizajn je uključena Wärtsilina tehnologija hibridne baterije koja također utječe na značajne uštede energije. "Naš novi dizajn uključuje najnovije tehnologije i razvijen je kako bi pružio ribarskoj industriji nižu potrošnju goriva i više mogućnosti za razvoj profitabilnih operacija," rekao je Riku-Pekka Hägg, podpredsjednik Ship Designa u Wärtsilä Marine Solutionsu.

    Napisano: Srijeda, 17 Kolovoz 2016 14:08 u Blog
  • Najveći brod na svijetu - Pioneering Spirit

    Najveći brod na svijetu ovog je mjeseca porinut u more iz njemačke luke u Rotterdamu. Dugačak je 382 metara, širok 124 metra što je otprilike površinom veličine 6 nogometnih terena. Konstruirali su ga Finski inženjeri za korporaciju Allseas a služit će većinom za postavljanje i rastavljanje naftovoda i naftnih platformi što je i glavno područje rada te korporacije. Završna cijena Pioneering Spirita za Allseas je 2.4 milijardi €, a odlučili su izgraditi još veći brod do 2020. godine. Glavni dieselski pogon sačinjen je od osam 20-cilindričnih MAN 11,200 kW (svaki) motora te jedan lučki 9-cilindrični motor sa 5,040 kW snage. Sveukupna snaga koju generiraju motori sa ukupno 169 cilindara je 94.6 MW sa 12 Rolls-Royce-ovih potisnika, od kojih svaki ima 5.5 MW snage.

    Napisano: Utorak, 16 Kolovoz 2016 14:08 u Blog
  • Vodeća imena u koaliciji za promociju LNG-a kao brodsko gorivo

    Vodeće tvrtke pomorske industrije oformile su koaliciju pod nazivom SEA/LNG u svrhu ubrzanja širokog usvajanja ukapljenog prirodnog plina (LNG-a) kao brodsko gorivo. Koalicija namjerava ukinuti prepreke koje ometaju globalni razvoj LNG-a za pomorsku primjenu i tako poboljšati utjecaj brodarstva na okoliš. Koaliciju čine tvrtke Wärtsilä,
    Carnival Corporation, DNV-GL, ENGIE, ENN Group, GE Marine, GTT, Lloyds Register, Mitsubishi, NYK Line, Port of Rotterdam, Qatargas, Shell Downstream i Tote. Svaki član doprinosi dogovorenim ljudskim resursima, analizama podataka i dijeljenjem znanja u svrhu podrške koalicijskim inicijativama i aktivnostima.

    LNG pruža značajne ekološke prednosti za brodarstvo u usporedbi s teškim loživim uljem, koje je i dalje najčešće korišteno gorivo u sektoru. U usporedbi s njime, emisije NOx-a u upotrebi LNG-a smanjene su za otprilike 85%, emisije SOx-a gotovo su potpuno uklonjene budući da prirodni plin ne sadrži sumpor, a i emisija čestica je praktički
    nepostojeća zahvaljujući učinkovitosti njegovog izgaranja. Glavna područja fokusa koalicije su razvoj opskrbe LNG-om u velikim lukama, obrazovanje dionika o rizicima i prilikama u upotrebi LNG-goriva i razvoj globalno konzistentnih odredbi o čišćim brodskim gorivima.

    Napisano: Srijeda, 10 Kolovoz 2016 12:32 u Blog
  • MAN sudjeluje u ugovoru za očuvanje klime Münchner Wirtschaft

    MAN je potpisao ugovor Münchner Wirtschaft zajedno uz 14 drugih kompanija te svi dobrovoljno planiraju smanjiti ugljikov dioksid (CO2) 40000 tona do kraja godine 2017. "Dostigli smo vrh klime!" MAN je uveo svoj cilj da smanji ugljikov dioksid za 25% do 2020. Do tog cilja, MAN je izradio detaljne mjere za uštedu energije te smanjenje ugljikovog dioksida u kojoj će Munich elektrana imati veliku ulogu u smanjenju sagorijevanja plinova za 20 do 40%. Uz MAN SE, ostale kompanjije kao Allianz SE, Bayerische Landesbank, Bayerische Motoren Werke AG, BayWa AG, Giesecke & Devrient GmbH, HypoVereinsbank UniCredit Bank AG, Knorr-Bremse AG, Linde AG, MTU Aero Engines AG, Munich RE, OSRAM Licht AG, Siemens AG, Telefónica Deutschland Holding AG, i Telekom Deutschland GmbH su potpisale ugovor očuvanja klime.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:11 u Blog
  • MAN opskrbljuje Madrid novim gradskim autobusima u 2016.

    U Madrid stiže 28 novih MAN gradskih autobusa za javni transport Barcelone. Dodatnih 59 vozila će biti dostavljeno u Madrid tijekom ove godine. MAN-ovi dizelski autobusi su bili testirani te dolaze uz nove dodatke kao što je zaštita od požara, nova pripremljena invalidska kolica, besplatni Wifi, USB portovi... Hibridni autobusi su jedni od prvih od MAN-a koji će se kontrolirati i glavnome gradu. Već sada od 21 autobusa, 18 ih je u pogonu. "Oduševljeni smo rezultatima koje smo postigli, u Barceloni i u Madridu..." kaže Manuel Fraile direktor grupe MAN autobusa i kamiona. Francisco González Balmas, direktor tehnike u TMB u Barceloni kaže da će ovi autobusi pozitivno pridonijeti ekonomiji i tehnologiji.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:10 u Blog
  • Mavrik Marine - Prvi radni brod sa novim MAN motorom

    Zadnji u generaciji motora od 6 cilindara je D2676 LE433 MAN, također i prvi koji će pokrenuti novu proizvodnju i prodaju. Prvi MAN D2676 motor uskoro kreće u Aljasku u pogon i u lov za lososom. Brod će krenuti svoj rad u kasnoj jeseni koji će imati novi dizajn trupa i moćni D2676 motor putem kojeg će moguće dosezati brzinu od 30 čvorova. LT32 dizajn broda je bio poboljšan tako da može lakše prolaziti kroz guste valove, brod težine 1,200 kg koji je 105 kila lakši od svoga pretka. Prvi LT32 je izrađen za Georgea Daubera koji je radio kao ribar 35 godina. Njegovi razlozi odabira ovog broda i motora su manja potrošnja goriva i manja buka motora. "Ja sam osobno na dobitku, uglavnom financijski, i imam veću ugodnost na brodu" kaže George Dauber. Inženjeri u MAN-ovom centru proizvodnje su uspjeli postići malu potrošnju goriva i smanjenje vibracija u radu. Motor D2676 je već bio testiran na stotinama različitih vozila u tisućama pokušaja te će preuzeti mjesto svojih predaka D2866 i D2876.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:08 u Blog
  • MAN dizelski motori i Karpowership obnavljaju partnerstvo

    Dio energetske grupe Karadeniz Holding, u Turskoj, Karpowership je objavio dostavu 12 MAN dizelskih motora 18V 51/60 snage 18.9 MW po motoru. Motori će biti korišteni u svrhu transportera poput kamiona, brodovi, tankere te su promjenjeni u "floating" elektrane, pod njihovim imenom "Powerships". Ove godine bi se trebalo dostaviti do 6 motora. Motori će se koristiti na raznim brodovima na kojima će se koristiti najvjerojatnije prirodni plin ili jače gorivo, rekao je Alexander Stöckler. Karpowership kaže da je jedina kompanija koja operira s cijelom flotom "powerships"-aktivna flota ima 9 brodova, te nude daljinu snage između 30 i 470MW. Novi brodovi imaju MAN motore i biti će korišteni diljem svijeta. Dva broda koja imaju MAN motore se trenutno koriste u Lebanonu da stabiliziraju količinu energije glavnoga grada.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:03 u Blog
  • YouTuber isprintao te izradio funkcionalni motor auta pomoću 3D printera

    Tehnologija 3D printanja je uz nas već neko vrijeme i dalje se razvija. Od velikih složenih modela pa do najjednostavnijih malih maketa, printeri su i dalje ograničeni u svojoj tehnici, ali jedan YouTuber odlučio je iskoristiti svoj printer za printanje funkcionalnih motora za aute manje veličine. Jedan od najbolje isprintanih motora su Toyota  2RE, i Toyota 4WD koji su ne samo prema funkcionalnosti nego i prema estetici dosegli veliku ljepotu. Krajnji rezultat motora je dosegao veliku popularnost u svijetu 3D printanja te se proizvod može usporediti sa kinetičkom umjetnošću. Mladi YouTuber objavio je veći broj multimedijskih sadržaja.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:02 u Blog
  • Novi MAN motori poručeni u Grand Cayman elektrani

    Diesel i Turbo MAN motori su poručeni za energetski sektor Kariba kao dio daljnjeg zajedničkog poslovanja sa Burmeister & Wain Scandinavian Contractor A/S (BWSC) te Carribean Utilities Company (CUC), poslovanje će biti efektivno i dugoročno. Motori rade odlično, 7 MAN motora donose skoro 90 MW snage, a Carribean Utilities Company (CUC) je jedini koji pruža energiju većini Grand Caymana. Elektrana će ubuduće pomoći CUC-u u povećanju energije. Kako se radovi razvijaju, Walter Offner, voditelj Project Execution MAN Diesel & Turbo je izjavio "Mi smo sretni što smo dio ovoga projekta. Naša kompanija ima dugoročnu vezu s CUC i BWSC kome donosimo s našim efektivnim Diesel motorima kroz više faza našeg širenja." Dopredsjednik Operations & Engineering David Watler je pohvalio MAN-ov trenutni projekt te je izjavio svoje zadovoljstvo s radom motora Diesel i Turbo te dovršetkom novog 40MW elektranom koja je već šesta elektrana dovršena kod CUC-a s MAN Diesel i Turbo motorima. "Korištenjem najnovijom generacijom tehnologije, našim kupcima možemo pružiti veće rate energije među uslugama unutar Kariba." Ceremonija rezanje vrpce se održala u prostoriji Engine Room 6, gdje su postavljeni novi MAN motori. Među nekoliko govornika, bio je Walter Offner koji je hvalio uporan i težak posao i
    partnerstvo između različitih kompanija u projektu. Grand Cayman elektrana je obilježila referencu za MAN-ov 48/60 motor u Karibima.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 08:00 u Blog
  • Prvi Rolls-Royceov plinski brodski motor MTU uspješno odradio 3000 testnih sati

    Tvrtka Rolls-Royce objavila je da je novi plinski brodski motor MTU, prvi u portfelju tvrtke, uspješno odradio 3000 sati na testnoj klupi. Motor ispunjava uvjete tvrtke, kao i uvjete njihovih kupaca: performanse i akceleracija slični su odličnim karakteristikama dizelskog motora, ekonomičan je, pouzdan i čist, navode iz tvrtke. Brend MTU dio je poduzeća Rolls-Royce Power Systems, gdje su uvjereni da će plinski motori biti sve važniji kao dopuna njihovim dokazanim brodskim dizelskim motorima s obzirom na to je prirodni plin važno gorivo budućnosti. Bit će duže dostupan, u mnogim regijama svijeta ga je lakše dohvatiti i ima bolji ekološki otisak od teških ulja i dizela.
    2018. godine Rolls-Royce će isporučiti prve certificirane plinske motore iz serijske proizvodnje za komercijalne brodove. 16-cilindarski plinski motori pokrivat će raspon snage od 1500 do 200 kW i temeljit će se na isprobanom dizelskom motoru MTU 16V 4000 M63 za radne brodove, dok će 2019. portfelj plinskih motora biti dopunjen i 8-cilindarskim motorom s rasponom snage od 750 do 1000 kW koji će pokretati jedan od prvih trajekata na plinski motor velikih brzina u Europi koji će prometovati Bodenskim jezerom.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:59 u Blog
  • Wärtsilä kupila Eniram

    Finska korporacija Wärtsilä potpisala je ugovor o akviziciji Enirama, finske tehnološke tvrtke koja je dobavljač rješenja upravljanja energijom i analitičkih rješenja za pomorsku industriju, prvenstveno u vezi sa smanjenjem potrošnje goriva i emisije ugljikovog dioksida. Eniramova rješenja trenutno su instalirana na više od 270 brodova. Osim sjedišta u Helsinkiju, Eniram ima podružnice u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u, Njemačkoj i Singapuru s ukupno 89 zaposlenika, a 2015. ostvario je promet od preko 10 milijuna eura. Akvizicija će Wärtsili omogućiti rast i poboljšanje digitalne ponude i sposobnosti unutar tvrtke, osobito u analizi podataka, modeliranju i optimizaciji performansi. Vrijednost transakcije je 43 milijuna eura, a vlasništvo nad tvrtkom preneseno je na Wärtsilu 1. srpnja 2016.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:56 u Blog
  • Zašto su dizelski motori skloniji elektrolizi od benzinskih?

    U časopisu Successful Farming strojar Ray Bohacz odgovara na pitanje zašto su dizelski motori skloniji elektrolizi od benzinskih. Je li razlog u tome što benzinski motori u većini slučajeva imaju bolje uzemljenje?
    Istina je da se elektroliza zbog lošeg uzemljenja može dogoditi bilo kojem motoru. Postoje mnogi plinski motori na kojima se stvore rupice na jezgri grijača, radijatoru ili aluminijskom usisnom razvodniku zbog lošeg uzemljenja. Ovisno o tome gdje se nalazi uzemljenje visoke impedancije, dizelski motor obično je skloniji elektrolizi zbog sljedećih razloga:


    1. Veće strujno opterećenje startera motora. Veći protok struje znači da je uzemljenje opterećenije.
    2. Dulje vrijeme rada pod visokim opterećenjem.
    3. Dizajn mokre košuljice u većini primjena.
    4. Više dodatne opreme koja možda nije ispravno uzemljena nakon instalacije.


    Međutim, zbog nedostatka aluminija u mnogim robusnim dizelskim motorima, na njih elektroliza zbog lošeg uzemljenja često zapravo ima manji utjecaj. Ulogu igra i mogućnost rashladne tekućine da bude vodič električne energije. Imajte na umu da je glavni razlog upotrebe aditiva za rashladnu tekućinu za dizelske motore je zbog toga što mokra košuljica cilindra vibrira i stvara zračne mjehuriće u rashladnoj tekućini. Ti mjehurići zatim napdaju košuljicu cilindra i s vremenom je nagrizaju i uništavaju motor, što se naziva kavitacijskom erozijom, a elektroliza može nagrizati košuljicu cilindra na sličan način. Elektroliza na košuljici cilindra obično uzrokuje štetu na nasumičnijim mjestima i nije vezana isključivo za potisnu stranu provrta. Zbog toga valja koristiti provjeru napona kao preventivno održavanje na svim motorima. Ako postoji problem, možete odrediti je li uzrokovan lošim uzemljenjem ili potrošenim ili nekvalitetnim aditivom za rashladnu tekućinu i tako ga otkriti prije nastanka većih troškova.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:56 u Blog
  • Brod Empire State VI vratit će se u njujorški kampus ranog kolovoza za početak nove akademske godine.

    Najavljen prvi brod za prijevoz rasutog tereta na ukapljeni zemni plin s pogonskim strojem ME-GI
    Nakon razdoblja pregovora, korejska brodarska tvrtka ILSHIN i Hyundai Mipo Dockyard Co. potpisali su ugovor o izgradnji nosača rasutog tereta nosivosti od 50000 tona. Brod će pogoniti motor MAN B&W 6G50ME-C9,5-GI, koji će sagraditi HHI-EMD (Hyundai Heavy Industries - Engine & Machinery Division) koji će također isporučiti i sustav opskrbe plinskim gorivom.
    Multinacionalna tvrtka za proizvodnju čelika POSCO sa sjedištem u Južnoj Koreji već je pristala unajmiti novoizgrađeni brod nakon isporuke i koristit će ga za prijevoz vapnenca za svoje radove. POSCO će isporučiti spremnik za ukapljeni zemni plin izgrađen od visokolegiranog manganskog čelika, kao alternativa uobičajenijoj leguri nikla.
    Motor ME-GI predstavlja vrhunac dugogodišnjeg rada, a ovisno o relativnoj cijeni i dostupnosti te pitanjima okoliša, vlasnicima pruža mogućnost upotrebe loživog ulja ili plina - prvenstveno prirodnog. Svojstva serije motora ME-GI čine ih trenutno ekološki najprihvatljivijim motorima dostupnim za brodski pogon.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:55 u Blog
  • Wärtsilä ugostila studentski brod za obuku sveučilišta u New Yorku

    Tvrtka Wärtsilä u lipnju je ugostila kadete pomorskog fakulteta Državnog sveučilišta u New Yorku (State University of New York, SUNY) u svojoj tvornici u Trstu. Studenti, njih stotinu, koriste ljetni morski semestar za stjecanje praktičnog iskustva na fakultetskom brodu za obuku Empire State VI.
    Vodstvo pomorskog odjela SUNY-ja i Wärtsilä organizirali su opsežan program kako bi studentima pružili mogućnost da iz prve ruke nauče kako Wärtsilä upravlja svojim proizvodnim objektom. Tehničke prezentacije naglasile su ključne teme od interesa studenata, uključujući tehnologije dvojnog goriva, rješenja za upravljanje plinskim gorivom, Wärtsiline sustave LNGPac i aktivnosti tima za tehničku podršku. Osim toga, studenti su prošli vođeni obilazak proizvodnog postrojenja Wärtsile koji im je pružio detaljan uvid u različite faze sastavljanja Wärtsilinog motora. Većina kadeta već je prošla kolegij o dizelskim motorima srednje brzine i ima iskustvo u obavljanju poslova održavanja na dizelskom motoru, što je dijelom omogućila i Wärtsilä donacijom motora Wärtsilä 26 sveučilištu još 2011. godine.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:54 u Blog
  • Wärtsilä kupila Weir American Hydro

    Wärtsilä, globalni lider u potpunim rješenjima za pomorsko i energetsko tržište, objavila je akviziciju američko-kanadske tvrtke Weir American Hydro koja je stupila na snagu 30. lipnja 2016. Weir American Hydro je vodeći dobavljač i instalater velike opreme i servisa za hidroelektričnu industriju i distribuciju vode, specijaliziran za konzultantsku djelatnost, dizajn i poboljšanje performansi hidroturbina i pumpi. Sjedište tvrtke je u Yorku, državi Pennsylvaniji, a servisni centar u kanadskom Montrealu. Trenutni broj zaposlenika je 241, a 2015. ostvarili su neto prodaju od 45,6 milijuna dolara.
    Ova akvizicija omogućit će rast i proširenje postojeće Wärtsiline ponude za hidroindustriju, u kojoj ima više od 30 godina iskustva u dobavljanju brtvi i ležajeva na globalnoj razini.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:52 u Blog
  • Wärtsilä pogoni najveći kruzer na svijetu

    Brod Harmony of the Seas tvrtke Royal Caribbean International krenuo je u komercijalni rad. Brod sadrži Wärtsiline motore, pogonsku opremu, navigacijski sustav, sustav nadzornih kamera i razna električna i automatska rješenja. S dužinom od 362 metra brod sagrađen u brodogradilištu STX France najveći je brod za krstarenje na svijetu, a isporučen je 12. svibnja ove godine.
    Harmony of the Seas pokreću četiri 12-cilindarska i dva 16-cilindarska motora Wärtsilä 46F s najekonomičnijom potrošnjom goriva u klasi i odličnim omjerom snage i težine/veličine. Za učinkovito manevriranje, brod je opremljen s četiri poprečna porivnika Wärtsilä CT3500.
    Wärtsilä je također proizvela motore i porivnike za sestrinske brodove ovog kruzera, Oasis of the Seas i Allure of the Seas, čime se naglašava povjerenje i suradnja između dviju tvrtki.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:30 u Blog
  • 10 najboljih aplikacija za inženjere

    1. AutoCad 360

    Popularni konstrukcijski softver AutoCad također je dostupan kao mobilna aplikacija koja vam omogućuje pregled i uređivanje DWG datoteka na vašem mobilnom uređaju ili tabletu.

    Platforme: Apple i Android

    2. MathPix Problem Solver

    Aplikacija Mathpix predstavlja ispunjenje sna svakog studenta strojarstva. Radi se o prvoj aplikaciji koja može vizualno riješiti matematički problem koji trebate samo uslikati (radi na rukopis i na tisak).

    Platforme: Apple, uskoro i za Android

    3. Engineering Professional

    Engineering Pro je korisna aplikacija koja sadrži sve potrebne jednadžbe iz svih inženjerskih polja. S više od 650 jednadžbi lako možete odrediti izračune za različite inženjerske probleme.

    Platforme: Apple

    4. FingerCAD

    Ova aplikacija za tehničko crtanja prstima može biti koristan alat za brze nacrte tlocrta kako biste na lokaciji dobili uvid u to kako će prostor biti raspoređen.

    Platforme: Apple

    5. Graphing Calculator

    Korist grafičkog kalkulatora u obliku mobilne aplikacije ne treba posebno objašnjavati.

    Platforme: Apple

    6. HVAC Professional

    Bilo da ste profesionalac u području grijanja, ventilacije i klimatizacije ili samo pokušavate popraviti klimu u svojoj kući, ova aplikacija s 200 jednadžbi može vam biti od velike pomoći.

    Platforme: Apple

    7. iCircuit

    Odlična aplikacija za nacrt strujnih krugova, ispitivanje funkcija, provjeru voltaže i pomoć u rješavanju problema dok ste na terenu.

    Platforme: Sve

    8. iEngineer

    Najopsežnija baza podataka s podacima o veličinama željezne robe. Sadrži američke i metričke veličine vijaka i mnoge složenije informacije.

    Platforme: Apple

    9. LuxCalc

    LuxCalc je odlično rješenje za inženjere strojarstva koji trebaju pomoć s termodinamikom ili svojstvima fluida, budući da aplikacija vrlo precizno računa termofizikalna svojstva raznih fluida.

    Platforme: Apple i Windows PC

    10. Truss Me!

    Za kraj malo opuštanja. Truss Me! je vrlo zabavna igra koja vam omogućuje nacrt i ispitivanje struktura. Izaziva vas na konstrukciju lakših, ali čvršćih struktura, dok istovremeno učite o inženjerskim postupcima u pozadini svega.

    Platforme: Apple i Android

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:28 u Blog
  • Integracija trodimenzionalnog ispisa u standardnu CNC-obradu

    Tvrtka Hybrid Manufacturing Technologies u suradnji s kontrolnom tehnologijom tvrtke Beckhoff razvila je jedinstveno hibridno rješenje na bazi CNC-a koje omogućuje gotovo svakoj CNC ili robotskoj platformi upotrebu alata za rezanje i dodavanje metala na istom vretenu i jednostavnu promjenu između ta dva načina rada. Takve radnje obično obavljaju zasebni strojevi i one zahtijevaju izmjene i korake u programiranju koji oduzimaju mnogo vremena. Nova tehnologija omogućuje mnoge radnje naknadne obrade metalnih dijelova proizvedenih trodimenzionalnim ispisom na istim postavkama, a hibridni pristup omogućava i upotrebu različitih sastava materijala u istoj komponenti, dok inspekcija u tijeku proizvodnje može osigurati razinu kvalitete koju je inače gotovo nemoguće procijeniti. Nakon početnih problema tvrtke HMT s komunikacijom s Ethernetom i HMI-jem u njihovom upravljačkom rješenju, u suradnji s Beckhoffom riješili su navedene probleme i ostvarili lakše povezivanje na lokacijama klijenata i veću mogućnost proširenja rješenja u skladu s razvojem tehnologije i potreba kupaca.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:26 u Blog
  • Stolni 3D pisači nude mnogo više od proizvodnje prototipa

    Rašireno je vjerovanje da su stolni 3D pisači prikladni samo za razvijanje prototipa, dok za „ozbiljniji“ trodimenzionalni tisak trebate velika ulaganja. Međutim, ako znate odabrati najprikladniji pisač za svoj projekt, vrlo brzo ćete uvidjeti bezbrojne mogućnosti primjene stolnog trodimenzionalnog tiska uz jasne resursne koristi. Upravo je za to specijaliziran dobavljač Creat3D čiji klijenti koriste njihove strojeve za proizvodnju alata, pribora za učvršćivanje, kalupova, kućišta za delikatne tehnologije i još mnogo toga. Neki 3D pisači mogu generirati jači omjer snage i težine od aluminija. Najbolji primjer toga je novi 3D pisač Mark Two Composite proizvođača MarkForged koji postiže sjajne rezultate kroz pristup miješanja s najlonom kao osnovnim materijalom s mogućnosti dodavanja kevlara, staklenog vlakna ili karbonskog vlakna za poboljšanu funkcionalnost. Karika ojačana karbonskim vlaknom ispisana na pisaču Mark Two Composite na fakultetu Olin College of Engineering tako je uspjela izdržati teret od otprilike 10 tona prije pucanja, uz trošak tiska manji od 20 funta.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:26 u Blog
  • Veći raspon 3D-tiska

    Raspon materijala koje je moguće koristiti u trodimenzionalnom tisku mogao bi biti značajno proširen zahvaljujući projektu Sveučilišta u Nottinghamu. Agencija Ujedinjenog Kraljevstva Engineering and Physical Sciences Research Council (EPSRC) dodijelila je Sveučilištu sredstva u iznosu od 3,5 milijuna funti za pokušaj razvitka novih materijala za 3D-tisak. Kao dio projekta, istraživači će ustanoviti niz zbirki koje navode kombinacije materijala koje bi industrija mogla koristiti u različitim tehnologijama trodimenzionalnog tiska. Glavni cilj projekta je razbiti usku povezanost postupka tiska i korištenog materijala te tako omogućiti veći raspon materijala. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji skrininga, istraživači će vrlo brzo moći vidjeti može li se neki materijal otisnuti i kakva su mu svojstva. Tim namjerava istražiti izradu materijala za tehnologije tintnog tiska, ekstruzije mase i ekstruzije topljenjem (HME).

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:25 u Blog
  • Prvi dvotaktni motor na tri goriva u svijetu

    Tvrtka Mitsui Engineering & Shipbuilding Co., Ltd. (MES) 29. lipnja je objavila da je dovršila prvi dvotaktni dizelski motor ME-GIE na etanski pogon u svijetu. Motori će se koristiti za pogon tri etilenska nosača koji će prvenstveno kao teret prevoziti tekući etan.
    Motor Mitsui-MAN B&W 7G50ME-C9.5-GIE je prvi u nizu od tri motora za instalaciju na tri nosača ukapljenog etilenskog plina s obujmom od 36000 m3 za njemačku tvrtku Hartmann Schiffahrt i norvešku tvrtku Ocean Yield koji se grade u kineskom brodogradilištu Sinopacific Offshore Engineering (SOE).
    Prema tvrtki MAN Diesel & Turbo, etan je odabran kao gorivo zbog konkurentnijih cijena i znatno kraćeg vremena snabdijevanja u usporedbi s loživim uljem. Ovaj motor predstavlja kulminaciju dugogodišnjeg rada i vlasnicima brodova pruža mogućnost upotrebe goriva ili plina ovisno o cijeni i dostupnosti, kao i s obzirom na ekološka razmatranja, budući da je profil emisije ugljičnog dioksida kod etana mnogo bolji nego profil loživog ulja. Također, motori će se moći lako pretvoriti da rade na metan, prema željama vlasnika.
    MAN Diesel & Turbo trenutno ima narudžbu za osam ovakvih ME-GIE motora.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:24 u Blog
  • hyperMILL najbolji u mjernim testovima

    Prije 18 mjeseci središni IT-odjel BMW-a počeo je potragu za novim sustavom CAD/CAM čiji je cilj bio pronaći rješenje s visokim pokrićem za mnoga različita područja primjene numeričke kontrole u specijaliziranim odjelima. U jesen 2014. pozvali su OPEN MIND i pet drugih proizvođača tehnologije CAD/CAM na sudjelovanje u mjernim testovima, a OPEN MIND je imao najbolje rezultate zahvaljujući tehničkim i ekonomskim prednostima tehnologije hyperMILL, modularnog CAM-rješenja koje integrira sveobuhvatan koncept dvodimenzionalnog, trodimenzionalnog i 5-osnog glodanja i strojne obrade poput rezanja velikom brzinom i visokih performansi (HSC i HPC) u jednom sučelju. Potpuna strojna obrada sa samo jednim CAM-softverom i jednim postprocesorom za sve postupke tokarenja i glodanja rezultira u integriranim postupcima i smanjenim vremenima strojne obrade.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:24 u Blog
  • Wärtsilä oprema prve trajekte na dvojno gorivo u UK-u

    Finska tvrtka Wärtsilä objavila je da će opremiti prve trajekte na dvojno gorivo u Ujedinjenom Kraljevstvu izgrađene za škotsku brodarsku kompaniju Caledonian Maritime Assets. Prema ugovoru potpisanom u prosincu 2015., Wärtsilä će također biti zadužena za inženjering i usluge podrške na lokaciji.
    Wärtsilä će uz ostalu opremu poput mjenjačkih kutija, brtvila i ležajeva te sustava propelera promjenjiva koraka za svaki od dva plovila isporučiti dva šesterocilindarska glavna motora koji mogu raditi na ukapljeni zemni plin ili konvencionalna dizelska goriva te dva pomoćna šesterocilindarska motora. Navedene ro-ro brodove duge 102 metra gradi Ferguson Marine Engineering Limited u brodogradilištu u Glasgowu, a očekuje se da će ući u službu tijekom druge polovice 2018. diljem različitih ruta uz zapadnu obalu Škotske.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:23 u Blog
  • MXP – namjenski turbopunjač dizajniran i optimiziran za pomoćne brodske motore

    Prvi namjenski turbopunjač tvrtke ABB Turbocharging dizajniran u suradnji s korporacijom IHI posebno za platforme pomoćnih dizelskih brodskih motora srednje brzine sa snagom od do 2 MW.
    MXP je dizajniran da ispuni posebne potrebe tržišta pomoćnih brodskih motora u pogledu djelovanja, učinkovitosti i održavanja. Namjenska tehnologija omogućuje optimalne performanse pomoćnih motornih sustava, a pojednostavljeni ali snažni dizajn omogućuje lako održavanje na temelju samouslužnog modela održavanja na temelju stanja s učinkom manjih troškova održavanja za krajnjeg kupca. Jedna od glavnih značajki dizajna usmjerenog na kupca jest koncept koji omogućuje održavanje lako za upotrebu podržan digitalnom samouslužnom aplikacijom koja članovima posade pruža fleksibilnost pojedinačnog održavanje turbopunjača kad god i gdje god je potrebno, pomoću standardnih alata dok je plovilo operativno.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:20 u Blog
  • Super učinkoviti MAN V35 / 44 G TS

    MAN V35 / 44 G TS je super učinkovit, iskrom paljeni dvostupanjski-turbo benzinski motor.
    MAN V35 / 44 G TS dostupan je u 12V i 20V izvedbama broja cilindara s električnom snagom 6,9 MW do 12,4 MW.
    U jednociklusnoj izvedbi, MAN V35 / 44 g TS dosegne mehaničku efikasnost do 50,7%.
    Verzija motora sa dvostupanjskim turbopunjačem 35/44 g TS ima dodatnu snagu i učinkovitost, veću gustoću snage, a time i kompaktaniji dizajn.
    Ideja dvostupanjski turbo je jednostavan: dva turbopunjača iza motora, jedan za drugim, što rezultira u značajnom povećanju učinkovitosti i proizvodnje.
    Za ovaj koncept, korise dvije jake in-house tehnologije: kontinuirano poboljšanje njihovog benzinskog motora MAN 35/44 g, u kombinaciji s MAN dvostupanjskom turbopunjačkom jedinocom.
    Turbopunjači su srž ove inovacije i MAN Diesel & Turbo je jedini veliki proizvođač motora koji dizajnira i gradi svoje turbopunjače.
    To omogućuje da postignu savršeno usklađivanje motora i turbopunjača koji su doveli do vrhunske performanse MAN 35/44 g TS.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:16 u Blog
  • Brodotrogirov drugi tanker za pomorsku kompaniju Trogir Maritime

    Tanker vrijedan 40,8 milijuna eura namijenjen za transport kemijskih i naftnih proizvoda dug je 184 metra, širok 32,20 metara i ima kapacitet nosivosti od 49.500 metričkih tona. Pokreće ga MAN B & W snage 8000 kW, koji postiže brzinu od 14,5 čvorova. Vrpcu je presjekao vlasnik i član Uprave Danko Končar, koji je izjavio da kompanija Trogir Maritime te tankere iznajmljuje brodarima za dnevni iznos od između 7.500 i 9.500 dolara.

    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 13:51 u Blog
  • Federal Mogul razvio unutarnje hlađenje klipa

    Federal Mogul razvio je hlađenje klipa koje mu omogućuje da radi pod temperaturom motora više od 100°C višom od trenutnih granica. Keri Westbrooke, direktor inženjeringa i tehnologije u Federal Mogulu, objašnjava kako to omogućuje 5 % veću energetsku efikasnost. Firma smatra da će do 2021. započeti sa serijskom proizvodnjom tih klipova.

    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 13:50 u Blog
  • Wärtsilä 31 – najefikasniji dizelski motor na svijetu

    Wärtsilä 31, motor koji je predstavljen prošle godine, najefikasniji je četverotaktni dizelski motor na svijetu a nakon upisa u Guinnessovu knjigu rekorda dobio je i nagradu „Marine Engines Award“.
    Motor se proizvodi u tri verzije i zato ima mogućnost korištenja više vrsta goriva, od lakog do teškog dizela različite kvalitete. Namijenjen je kao pogonski motor za brodove koji zahtijevaju snagu od oko 4,2 do 9,8 MW. Još jedna prednost je servis koji treba obaviti svakih 8000 sati, dok se kod sličnih brodskih motora takav servis mora obaviti već nakon 2000 sati.

    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 12:52 u Blog
  • Projekt zelenih brodskih motora lansiran ove godine u Švedskoj

    Cilj projekta GreenPilot je demonstrirati dobrobiti metanola koji bi se mogao koristiti u komercijalne svrhe kao brodsko gorivo te u rekreacijskim brodicama. Znanstveni i tehnološki ciljevi projekta su dokazati kako to gorivo može parirati ostalima po iskoristivosti snage te pokazati njegov pozitivni utjecaj na okoliš. Projekt su osnovali državno tijelo Swedish Maritime Administration i organizacija Methanol Institute kao dio programa SUMMETH (Sustainable Marine Methanol), s planom testiranja tri pilot-broda s motorima snage 450 kW tokom sljedeće godine. Na skupu održanom sredinom lipnja predstavljen je pregled interesa globalnih proizvođača metanola za brodskim gorivom. Kompanija Stena Lines do sada je dobila šest međunarodnih nagrada za rad i pretvorbu trajekta Stena Germanica s tri od ukupno četiri Wartsilina motora pogonjena na metanol, a četvrti se planira modificirati u rujnu ove godine. S modifikacijama i korištenjem metanola kao glavnog goriva smanjit će se emisija sumpora za 99 %, dušikovih oksida za 60 %, čestica za 95 % i CO2 za 25 %.

    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 11:47 u Blog
  • CSSC preuzima WinGD

    Kompanije China State Shibuilding Corporation (CSSC) i Wärtsilä objavile su da je Wärtsilä prenijela svoj udio od 30 % u tvrtki Winterthur Gas & Diesel (WinGD) na CSSC, jedan od najvećih brodarskih konglomerata u Kini, nakon čega CSSC u potpunosti posjeduje WinGD. WinGD ima sjedište u Winterthuru u Švicarskoj i jedan je od najranijih predstavnika dizelske tehnologije, počevši razvoj velikih motora s unutarnjim izgaranjem 1898. pod imenom „Sulzer“. WinGD će kao nezavisna međunarodna tvrtka nastaviti razvijati svoj portfelj dvotaktnih brodskih motora malih brzina i surađivati s mrežom usluga korporacije Wärtsilä u svrhu usluga podrške kupcima nakon kupovine.

    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 11:15 u Blog
  • Prvi MAN-ov motor D2676 za radne brodove spreman za upotrebu u lovu na losose

    U prosincu prošle godine tvrtka MAN predstavila je posljednju generaciju rednih šesterocilindarskih motora za radne brodove. Prvi proizvedeni motor MAN D2676 LE443 sa snagom od 537 kW (730 KS) pri 2300 okretaja u minuti i kapacitetom cilindra od 12,4 l namijenjen je za upotrebu na novom brodu za ribolov lososa LT32 Gilnetter sagrađenom u brodogradilištu Mavrik Marine u državi Washington. Novi dizajn broda LT32 prilagođen je plovidbi plitkim vodama Bristolskog zaljeva na Aljasci, a u tome mu pravu prednost pruža težina motora D2676 sa suhom masom od 1200 kg, odnosno 105 kg manje od prethodnog tipa, MAN D2876, dok ostale ključne prednosti uključuju i nisku potrošnju goriva te tihi rad. Brod bi trebao na prvu plovidbu kasne jeseni ove godine.

    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 10:55 u Blog
  • Volkswagen pristao na nagodbu od 15 milijardi dolara
    Njemačka automobilska tvrtka Volkswagen u Americi je pristala isplatiti 10 milijardi dolara za otkup modela s uređajem za lažiranje rezultata emisije štetnih plinova i naknadu njihovim kupcima. Također će isplatiti 2,7 milijardi saveznim i kalifornijskim regulatorima za financiranje projekata smanjenja zagađenja te 2 milijarde za ulaganje u čistu tehnologiju. Usto su najavili i isplatu od 603 milijuna dolara za potraživanja kupaca i ekološke tužbe u 44 savezne države.
    Nagodba od 15,3 milijarde dolara za uklanjanje 500 tisuća dizelskih vozila s lažnim emisijama štetnih plinova s američkih cesta predstavlja rekord u automobilskoj industriji, a šteta za financije i ugled automobilskog diva mogla bi postati još veća nakon tužbi i potraživanja u još najmanje 5 američkih saveznih država, Njemačkoj i Južnoj Koreji. 
     
    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 10:37 u Blog
  • Najveći i najjači motor na svijetu – Wärtsilä-Sulzer RTA96-C

    Najveći motor na svijetu stvarno je jedna velika grdosija, visine oko 13,5 metara, duljine 26,6 m i težine 2300 tona.
    Ima 14 cilindara a snaga po cilindru je 5.720 kW, što mu daje ukupnu snagu od 80.080 kW.
    Napravljen je za prijevoz ultra velikih kontejnerskih brodova koji prevoze oko 16.000 kontejnera.
    Motor ima snagu, ali i žeđ – ako bi radio jedan dan potrošio bi 250 tona goriva!

    Napisano: Ponedjeljak, 04 Srpanj 2016 09:32 u Blog
  • Rekordni brodski motor počeo raditi

    Najveći i najsnažniji motor u povijesti portfelja tvrtke MAN Diesel & Turbo pušten je u pogon. Dvotaktni motor MAN B&W 11G95ME-C9.5 od 75.570 kW (103 tisuće konjskih snaga) koji djeluje kao glavni pokretač na kontejnerskom brodu MSC Jade nosivosti 19437 TEU brodarske kompanije Mediterranean Shipping Company (MSC) proizvela je korejska tvrtka Doosan Engine. Brod također sadrži 4 pomoćna motora MAN L32/40 (2 x 8L32/40 + 2 x 9L32/40) od kojih svaki sadrži jedan turbopunjač MAN NR34/S.
    Motor je prvi u seriji od šest motora koje je naručio MSC.

    Napisano: Četvrtak, 30 Lipanj 2016 09:30 u Blog
  • MAN isporučio tisućiti turbopunjač za sustave s dvostupanjskim turbopunjenjem

    Početkom 2000-ih MAN, pionir u području dvostupanjskog turbopunjenja, razvio je sustav MAN ECOCHARGE, kombinaciju niskotlačnog i visokotlačnog stupnja s međuhlađenjem koja značajno poboljšava motorne performanse.
    Tvrtka MAN Diesel & Turbo u svibnju 2016. prodala je 1000. turbopunjač za dvostupanjsko turbopunjenje.

    Sustav ECOCHARGE optimalno povezuje niskotlačni turbopunjač - obično TCA ili TCR - s visokotlačnim stupnjem, za koji je dizajnirana nedavno razvijena serija TCX. Povećanje učinkovitosti turbopunjenja u usporedbi s jednostupanjskim turbopunjačima uglavnom je povezano s međuhladnjakom koji značajno smanjuje energiju potrebnu za kompresiju ulaznog zraka u visoki tlak. Jača snaga koju generira tehnologija ECOCHARGE pruža mogućnost odabira između značajnog povećanja izlazne snage motora ili smanjenja veličine motora bez gubitka performansi. Do sad je tehnologija ECOCHARGE primijenjena na nekoliko novih četverotaktnih motora, poput tipova 12 ili 20V32/44 CR TS i 12 ili 20V35/44G TS, koji također mogu raditi na plin.

    Napisano: Srijeda, 29 Lipanj 2016 09:27 u Blog