Blog HR

Konstrukcija i proizvodnja velikih parnih turbina, dizelskih motora i centrifugalnih pumpi, tehnički, tehnološki i znanstveni je izazov kakav si mogu priuštiti samo velike ili razvijene zemlje, kakova Jugoslavija u 1949, 1954 ali i kasnije nije bila. To znači da je trud, entuzijazam i znanje zaposlenih inženjera, tehničara bio znatno iznad prosjeka Jugoslavije.
Da bi se konstruirala parna turbina, potrebno je znati proračune termodinamike, čvrstoće materijala, teorije...
U razvoju turbina, motora, laboratorija sudjelovali su razni stručnjaci, npr: prof. Ernest Kraft, ing. A. Ošlag, ing. J Bašić, ing. S Todorovski, prof. M. Mikulić, ing. I. Gojak, ing. I. Tudić...

Četvrtak, 26 Svibanj 2022 17:58

Rutinsko održavanje

Napisao/la

Kada je u pitanju rutinsko održavanje s niskim udjelom, MAN L28 / 32 nudi veliku prednost s 20 000 sati između remonta kada se radi na HFO. Niska razina deformacije i niska razina mehaničkih naprezanja (tj. male brzine trošenja) postižu se njegovom čvrstom strukturom motora i dovoljno dimenzioniranim hodnim mehanizmom.

Utorak, 24 Svibanj 2022 19:16

Zanimljivosti vezane uz Jugoturbinu

Napisao/la

Jugoturbina je radila na zadovoljenju svojih djelatnika ne samo kroz uvjete na poslu nego i na poboljašnju životnih standarada svih svojih djelatnika a i ostalih građana Karlovca. Tako je Jugoturbina kroz godine svog poslovanja organizirala razne izlete i druženja (Ples na Plitvicama), otvorila je radničko odmaralište u Punatu na Krlu, izgradila dječje igralište na Švarči, te u Karlovcu organizirala radničke sportske igre.

Utorak, 24 Svibanj 2022 19:12

Prvi SULZER 12 ZV 40/48 motor

Napisao/la

Davne 1976. godine u Hrvatskoj a točnije u gradu na četiri rijeke Karlovcu je proizveden prvi pomoćni motor po licenci SULZER s oznakom 12 ZV 40/48, te u Karlovcu i danas postoji tvrtka čije ime je Adriadiesel koja je zadužena za održavanje i opskrbu rezervnim djelovima tog motora kao i svih proizvedenih poslije njega.

Stranica 205 od 267