Blog HR

Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:56

Wärtsilä kupila Eniram

Napisao/la

Finska korporacija Wärtsilä potpisala je ugovor o akviziciji Enirama, finske tehnološke tvrtke koja je dobavljač rješenja upravljanja energijom i analitičkih rješenja za pomorsku industriju, prvenstveno u vezi sa smanjenjem potrošnje goriva i emisije ugljikovog dioksida. Eniramova rješenja trenutno su instalirana na više od 270 brodova. Osim sjedišta u Helsinkiju, Eniram ima podružnice u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u, Njemačkoj i Singapuru s ukupno 89 zaposlenika, a 2015. ostvario je promet od preko 10 milijuna eura. Akvizicija će Wärtsili omogućiti rast i poboljšanje digitalne ponude i sposobnosti unutar tvrtke, osobito u analizi podataka, modeliranju i optimizaciji performansi. Vrijednost transakcije je 43 milijuna eura, a vlasništvo nad tvrtkom preneseno je na Wärtsilu 1. srpnja 2016.

U časopisu Successful Farming strojar Ray Bohacz odgovara na pitanje zašto su dizelski motori skloniji elektrolizi od benzinskih. Je li razlog u tome što benzinski motori u većini slučajeva imaju bolje uzemljenje?
Istina je da se elektroliza zbog lošeg uzemljenja može dogoditi bilo kojem motoru. Postoje mnogi plinski motori na kojima se stvore rupice na jezgri grijača, radijatoru ili aluminijskom usisnom razvodniku zbog lošeg uzemljenja. Ovisno o tome gdje se nalazi uzemljenje visoke impedancije, dizelski motor obično je skloniji elektrolizi zbog sljedećih razloga:


1. Veće strujno opterećenje startera motora. Veći protok struje znači da je uzemljenje opterećenije.
2. Dulje vrijeme rada pod visokim opterećenjem.
3. Dizajn mokre košuljice u većini primjena.
4. Više dodatne opreme koja možda nije ispravno uzemljena nakon instalacije.


Međutim, zbog nedostatka aluminija u mnogim robusnim dizelskim motorima, na njih elektroliza zbog lošeg uzemljenja često zapravo ima manji utjecaj. Ulogu igra i mogućnost rashladne tekućine da bude vodič električne energije. Imajte na umu da je glavni razlog upotrebe aditiva za rashladnu tekućinu za dizelske motore je zbog toga što mokra košuljica cilindra vibrira i stvara zračne mjehuriće u rashladnoj tekućini. Ti mjehurići zatim napdaju košuljicu cilindra i s vremenom je nagrizaju i uništavaju motor, što se naziva kavitacijskom erozijom, a elektroliza može nagrizati košuljicu cilindra na sličan način. Elektroliza na košuljici cilindra obično uzrokuje štetu na nasumičnijim mjestima i nije vezana isključivo za potisnu stranu provrta. Zbog toga valja koristiti provjeru napona kao preventivno održavanje na svim motorima. Ako postoji problem, možete odrediti je li uzrokovan lošim uzemljenjem ili potrošenim ili nekvalitetnim aditivom za rashladnu tekućinu i tako ga otkriti prije nastanka većih troškova.

Najavljen prvi brod za prijevoz rasutog tereta na ukapljeni zemni plin s pogonskim strojem ME-GI
Nakon razdoblja pregovora, korejska brodarska tvrtka ILSHIN i Hyundai Mipo Dockyard Co. potpisali su ugovor o izgradnji nosača rasutog tereta nosivosti od 50000 tona. Brod će pogoniti motor MAN B&W 6G50ME-C9,5-GI, koji će sagraditi HHI-EMD (Hyundai Heavy Industries - Engine & Machinery Division) koji će također isporučiti i sustav opskrbe plinskim gorivom.
Multinacionalna tvrtka za proizvodnju čelika POSCO sa sjedištem u Južnoj Koreji već je pristala unajmiti novoizgrađeni brod nakon isporuke i koristit će ga za prijevoz vapnenca za svoje radove. POSCO će isporučiti spremnik za ukapljeni zemni plin izgrađen od visokolegiranog manganskog čelika, kao alternativa uobičajenijoj leguri nikla.
Motor ME-GI predstavlja vrhunac dugogodišnjeg rada, a ovisno o relativnoj cijeni i dostupnosti te pitanjima okoliša, vlasnicima pruža mogućnost upotrebe loživog ulja ili plina - prvenstveno prirodnog. Svojstva serije motora ME-GI čine ih trenutno ekološki najprihvatljivijim motorima dostupnim za brodski pogon.

Tvrtka Wärtsilä u lipnju je ugostila kadete pomorskog fakulteta Državnog sveučilišta u New Yorku (State University of New York, SUNY) u svojoj tvornici u Trstu. Studenti, njih stotinu, koriste ljetni morski semestar za stjecanje praktičnog iskustva na fakultetskom brodu za obuku Empire State VI.
Vodstvo pomorskog odjela SUNY-ja i Wärtsilä organizirali su opsežan program kako bi studentima pružili mogućnost da iz prve ruke nauče kako Wärtsilä upravlja svojim proizvodnim objektom. Tehničke prezentacije naglasile su ključne teme od interesa studenata, uključujući tehnologije dvojnog goriva, rješenja za upravljanje plinskim gorivom, Wärtsiline sustave LNGPac i aktivnosti tima za tehničku podršku. Osim toga, studenti su prošli vođeni obilazak proizvodnog postrojenja Wärtsile koji im je pružio detaljan uvid u različite faze sastavljanja Wärtsilinog motora. Većina kadeta već je prošla kolegij o dizelskim motorima srednje brzine i ima iskustvo u obavljanju poslova održavanja na dizelskom motoru, što je dijelom omogućila i Wärtsilä donacijom motora Wärtsilä 26 sveučilištu još 2011. godine.

Stranica 187 od 191