Proces rada u Jugoturbini je zahtjevao obrazovano profilirane radnike, koji su tada dolazilili iz svih djelova zemlje. Velik broj mladih ljudi skolovao se da bi radio u Jugotubini i živio u Karlovcu. Većina ih je bila odvojena od svojih roditelja i bili su prinuđeni svoj problem problem stanovanja rješiti u Karlovcu. Izgradnjom tvornice izgrađeno je naselje Švarča koje je djelomično zadovoljilo potrebe prvih prispjelih radnika. Samački hoteli su bili jedini smještaj za mlade radnike uključujući i cijele obitelji. U okvirima stambenih programa osigurana su sredstva za gradnju 100 stanova.
Obrazovanje kao jedna od najbitnijih odrednica opstanka tvornice bilo je nedorečeno, bez cjelovite koncepcije, s nedovoljnim brojem i neusklađenom strukturom zaposlenih. Za primjer neka posluži informacija da je tvrtka u trenucima financijske krize zapošljavala 35 diplomiranih inžinjera strojarstva što je još uvijek bilo nedovoljno s obzirom na obim proizvodnje. Zbog potrebe za radnicima definiran je cjelovit i obuhvatan program potpore obrazovanju i angažiranju radnika.
Tvornica Jugoturbina osnovana je rješenjem vlade FNRJ od 24.07.1949. godine pod nazivom Tvornica "Edvard Kardelj" a registrirana je kod financijske uprave JNA u registru vojno privrednih poduzeća. Rješenjem Nadzornog odbora grada Karlovca od 31.03.1954. godine prihvaćena je odluka Radničkog savjeta tvornice o promjeni naziva "Edvard Kardelj" u naziv "Jugoturbina" - Tvornica turbina i strojeva Karlovac. Kasnije, te iste godine, odnosno 15.12.1954. godine, izmjenjeno je ime u - Jugoturbina - tvornica parnih turbina i diesel motoraKarlovac, sa sjedištem u Karlovcu, Mrzlo Polje 155 što je kasnije izmjenjeno u Mala Švarča 155. Naziv tvornice ponovno je promjenjen odlukom radničkog savjeta 23.05.1969. godine i od tada je puni naziv tvornice - Jugoturbina - tvornica parnih turbina diesel motora i pumpi Karlovac.
Poduzeće Edvard Kardelj iz Karlovca traži inžinjera-ekonomista za dužnost komercijalnog rukovodioca...
Poželjno je da ima iskustva u strojogradnji, te da zna ili se služi engleskim, njemačkim ili francuskim jezikom. Plaća solidna i stan osiguran u novogradnji...
Oglas u "Vjesniku" Srpanj 1952.
Tvornica Edvard Kardelj iz Karlovca izbacila je iz proizvodnje (isporučila, op.) prvu seriju od 30 diezel motora. Motori će biti isporučeni kupcima u Srbiji i Makedoniji. U proizvodnji se nalazi još 70 takvih motora. Cijena motora je 260.000 dinara.
("Vjesnik", Srpanj 1953.)