Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home2/adriads/public_html/libraries/cms/application/cms.php on line 460

Blog HR

MAN SE, Njemački odjel Volkswagena za proizvodnju kamiona, planira otpustiti 1,400 radnika i time utjecati na padajuće zarade odjela. Voditelj MAN Diesel & Turbo rekao je kako se moraju prilagoditi u kontinuirano zahtjevnom tržišnom okruženju, te kako se industrija turbomašina nalazi u specifičnim problemima i očekuje kako će narudžbe ostati na trenutno niskim razinama u narednim godinama. Efektivnim mjerama, uključujući restrukturiranje planiraju povećati profit za 450 milijuna eura. Volkswagen poduzima sve mjere kako bi smanjio troškove jer se odjel automobila i dalje bori sa skandalom emisije ispušnih plinova ali također priprema nove tehnologije poput električnih automobila. IG Metall sindikat rekao je pak odvojeno da u MAN Diesel & Turbo smanjenja radne snage uključuju oko 1.000 mjesta u Njemačkoj.

Tvrtka Ecolectro razvila je novu tehnologiju koja omogućuje proizvođačima gorivih ćelija da proizvedu ćelije za pola cijene i udvostruče izdržljivost. AEM tehnologija alkalnih polimer membrana omogućuje zamjenu skupih katalizatora platine sa alternativom, neplemenitim metalima. Uz to, ploče titanijuma u jedinici za elektrolizu mogle bi se zamijeniti sa osnovnim metalima i još više smanjiti cijenu.

Petak, 16 Rujan 2016 12:46

Baterijska pohrana električne energije

Napisao/la

Optimalna pohrana ovisi o kemikalijama koje se koriste u ćelijama, pa tako proizvođači dodaju različite aditive kako bi optimitirali učinak baterije ovisno o načinu na koji će se koristiti. Ćelije se tokom vremena mogu isprazniti, mogu im se razgraditi kemijske tvari, otapala u elektrolitima mogu prodrijeti stijenku baterije što uzrokuje curenje elektrolita i sušenje baterije a samim time i efektivnost baterije. Toplina također utječe na životni vijek baterije i preporučeno ih je držati na hladnom mjestu. Postoji razni tipovi baterija a ćelije bi mogli podjeliti u dvije osnovne skupine, osnovne (primarne) i punjive(sekundarne).
Osnovne ćelije (primarne baterije) – njihovna osnovna karakteristika je da se ne mogu puniti. Trebalo bi ih se skladištiti na hladnom mjestu, a optimalno ih je držati na 0 do 10 stupnjeva celzijevih.
Ćelije s mogućnosti punjenja (sekundarne baterije) - u njih spadaju baterije s olovnom kiselinom, nikal kadmijom, nikal kadmij hidridom, Litij-ionska, te ostale.
Olovne baterije – najpoznatija i najstarija sekundarna baterija, koristimo ju kao akumulator u automobilima. Akumulator se sastoji od jednog ili više članka koji daju po 2V po ćeliji, a u automobilim a se koriste one sa naponom od 12V, znači baterije imaju 6 ćelija. Olovne baterije bi se trebale držati na hladnom mjestu, ali elektroliti se nikada ne smiju zamrznuti(problemi s akumulatorima koji se javljaju u zimskim mjesecima). Akumulator ne smije ostati bez elektrolita, prazniti se ispod 1,8V ili dugo stajati bez dopunjavanja (pražnjenje je oko 1% dnevno), ne smije se puniti ili prazniti jačom strujom jer bi mu to smanjilo kapacitet.
Nikal-kadmij baterije – prednosti baterija su veći životni vijek od oko 1500 cikluca i podnošenje veće struje pražnjenja, a slabosti toksičnost i problem kristalizacije. Sljedbenica ove baterije je Nikal-metal-hibridna baterija (NiMH, Ni-MH). Sa Niklom se riješio problem toksičnosti, te poboljšao gustoću energije ondnosno kapacitet za par puta i smanjio problem kristalizacijskog efekta, mana je pak kraći životni vijek te samopražnjenje.
Litij-ionske baterije - pune se brže, traju dulje i imaju veću gustoću napajanja, a sporije prazne i lakše su, imaju tri puta veći nativni napon od napona na bazi nikla, nije pogložna kristalzacijskom niti memorijskom efektu baterija. Danas se koriste za punjenje laptopa i mobitela. Slabost ove baterije je ta što je vrlo osjetljiva na prepunjavanje kao i na pretjerano pražnjenje, ali taj je problem riješen elektronikom. Sljedbenica ove baterije je Litij-polimer baterija (Li-Poly, LiPo, LIP).

ITER je projekt u kojem sudjeluje 35 nacija kako bi izgradili najveći tokamak na svijetu smješten na jugu Francuske. Tokamak je stroj za proizvodnju toroidalnog magnetskog polja za razgraničenje plazme, a uređaji ovog tipa nazivaju se zajedničkim imenom fuzijski reaktori. Reaktor proizvodi toplinu, ta toplina paru koja pokreće turbine, i tako proizvodi električnu energiju. Stroj radi na istom principu na kojem Sunce i zvijezde dobivaju energiju. Nuklearna fuzija počela se istraživati nakon Drugog svjetskog rata, 1950-ih od strane sovjetskih fizičara izumljen je tokamak (rus. Токамак). Sovjetski znanstvenici konstruirali su prvi tokamak, a najveća verzija bila testirana u 1968. u Novosibirsku gdje su postigli temperature elektrona od preko 1000 elektronvolta. Eksperimentalna istraživanja koja će biti provedena u ITER-u su ključna za fuzijsku znanost u napretku i pripreme za razvoj fuzijskih elektrana budućnosti. To je ujedno i cilj ITER projekta, da se napravi prelaz od eksperimentalnih studija, do električnih centrala punog proizvodnog kapaciteta. Fuzijski reaktor ITER-a je dizajniran da proizvodi 500 megavata izlazne snage sa 50 megavata ulazne snage, odnosno da proizvede 10 puta više energije, u istraživačkim projektima do sada to nije bio slučaj, tj. izlazna snaga je uvijek bila manja od uložene. Izgradnja je počela 2007., a kad ITER proradi postati će najveći eksperiment u fizici magnetnog zarobljavanja plazme. Tim znanstvenika s Instituta za fiziku Hefei u Kini kažu kako je i stariji dizajn reaktora također upotrebljiv, tvrde da su stvorili vodikovu plazmu na temperaturi od oko 50 milijuna stupnjeva Celzijusa, i održavali je 102 sekunde. Ako taj uspjeh bude potvrđen, to će biti najduža konstantna fuzijska reakcija.

Stranica 124 od 131