Blog HR

Elektrana s kontejnerima s iskorištenim baterijama iz električnih automobila pomogla bi u današnjem izbjegavanju isključenja struje u Španjolskoj i Portugalu tako što bi:

1. Stabilizacija frekvencije i napona

• Baterije mogu trenutno (unutar milisekundi) isporučiti ili apsorbirati električnu energiju.

• Kad dođe do oscilacija u mreži (kao što se dogodilo sada), baterijski sustavi mogu brzo “pogladiti” fluktuacije, spriječiti ispadanje mreže i dati operatorima vremena da rebalansiraju sustav.

2. Podrška pri “black startu”

• Ako cijela mreža padne, treba vam izvor energije koji može “iz nule” pokrenuti klasične elektrane (termoelektrane, hidroelektrane).

• Baterijske elektrane mogu poslužiti kao black start rješenja jer mogu odmah dostaviti struju potrebnu za inicijalno pokretanje velikih generatora.

3. Mikro-mreže za ključne funkcije

• U slučaju potpunog raspada mreže, baterijski kontejneri mogu lokalno održavati rad bolnica, komunikacijskih čvorišta, prometne kontrole itd., dok se šira mreža ne oporavi.

4. Brza instalacija i fleksibilnost

• Kontejnerski baterijski sustavi mogu se relativno brzo premještati i instalirati bilo gdje gdje je hitno potrebno ojačanje.

Koliko kontejnera bi bilo potrebno?

Da procijenimo:

• Tipičan jedan kontejner s iskorištenim baterijama npr. Tesla Model S/X (ili sličnima) može imati kapacitet oko 1–2 MWh (ovisno o punjenju i kvaliteti baterija).

• Velike baterijske elektrane danas imaju snage i kapacitete od 100–250 MW sa 200–500 MWh kapaciteta.

Ako želite pomoći stabilizirati nacionalnu mrežu u ozbiljnom poremećaju, trebali biste imati snagu reda veličine barem:

• 200–400 MW trenutačne snage,

• s minimalno 400–800 MWh kapaciteta da izdrže isporuku tijekom 1–2 sata dok se klasične elektrane ne vrate online.

Izračun:

• Jedan kontejner = ~1,5 MWh (prosječno).

• Dakle, za 600 MWh treba vam:

Zaključak:

• Za ozbiljnu pomoć cijeloj državi (poput Španjolske ili Portugala) trebalo bi barem 300–500 kontejnera.

• Za lokalnu stabilizaciju (npr. samo Madrid ili jedno industrijsko područje) bilo bi dovoljno 50–100 kontejnera.

Napomena:

• “Iskorištene” baterije iz automobila (tzv. second life baterije) obično imaju 70–80% originalnog kapaciteta.

• Treba uzeti u obzir da se njihova učinkovitost i vijek trajanja smanjuje, pa se mora predimenzionirati za dugoročnu pouzdanost.

Ponedjeljak, 28 Travanj 2025 05:39

Distancna čahura (Šifra H 33032)

Napisao/la

Distancna čahura, sa šifrom H 33032, služi kao ključni element za postizanje točne aksijalne udaljenosti između komponenti unutar motora ASL25. Omogućujući precizno razmakivanje, ona osigurava pravilno poravnanje i ravnomjernu raspodjelu mehaničkih opterećenja, čime se povećava stabilnost i trajnost konstrukcije motora. Izrađena od čvrstih materijala, distancna čahura odolijeva deformacijama i trošenju pri radnim opterećenjima. Njena točna konstrukcija i ugradnja ključni su za održavanje mehaničkog integriteta i nesmetani rad motora kroz dulje vrijeme.

Ponedjeljak, 28 Travanj 2025 05:39

Brtveni prsten (Šifra H 27223)

Napisao/la

Brtveni prsten, označen šifrom H 27223, važan je dio brtvenih sustava u dizelskom motoru ASL25. Njegova glavna funkcija je sprječavanje istjecanja tekućina ili plinova između komponenti motora, čime se održava unutarnji tlak i štite kritična područja od kontaminacije. Proizveden od izdržljivih i na toplinu otpornih materijala, brtveni prsten osigurava čvrsto i dugotrajno brtvljenje čak i pod visokim temperaturama i tlakovima. Pravilna ugradnja i redoviti pregledi ovog dijela ključni su za optimalne performanse motora i sprječavanje skupih kvarova.

Ponedjeljak, 28 Travanj 2025 05:37

Kapica kugle (Šifra H 27051)

Napisao/la

Kapica kugle, označena šifrom H 27051, precizno je izrađen dio unutar dizelskog motora Adriadiesel/Jugoturbina/Zgoda/Sulzer ASL25. Njena glavna uloga je pružanje stabilnog kućišta ili potpore za kuglaste spojeve ili sferne elemente u mehaničkom sustavu, omogućujući glatke pokrete pod opterećenjem. Izrađena od materijala visoke čvrstoće koji odolijevaju trošenju i deformaciji, kapica kugle ključna je za održavanje pravilnog poravnanja i smanjenje trenja kod dinamičkih dijelova motora. Njena pouzdanost izravno doprinosi učinkovitosti i dugovječnosti stroja.

Stranica 17 od 196